فهرست مطالب

کار با سایت Etsy | فروش کالا و کسب درآمد دلاری در وب‌سایت اتسی

دنیای جذاب تجارت الکترونیک یا E-Commerce

با گسترش فناوری و آسان شدن جابه‌جایی کالا چه به صورت فیزیکی و چه به صورت مجازی سبب شده تا بسیاری از مشاغل روی به فروش و ارائه خدمات خود در پلتفرم‌های آنلاین بیاورند. در دنیای تجارت الکترونیک پنل‌های فروش بین‌المللی بسیار زیادی از جمله آمازون (Amazon)، فلیپ‌کارت (FlipKart)، اتسی (Etsy) و ده‌ها نمونه دیگر وجود دارند و با کمی سعی و کوشش می‌توانید حتی از داخل ایران درآمد دلاری شگفت‌انگیزی کسب کنید. در این پست قصد داریم کار با سایت Etsy را برای شما بازگو کنیم که یکی از بهترین نمونه‌های مارکت پِلِیس‌ها یا همان بازارهای اینترنتی است.

هر آنچه که باید از سایت Etsy بدانید

اتسی (Etsy) یکی از صدها مارکت پِلیس‌های آمریکایی است که بیشتر تمرکزش به روی فروش صنایع دستی و عتیقه‌جات می‌باشد. از کیف و کفش و لباس دست‌دوز گرفته تا اسباب‌بازی‌های دست‌ساز، عتیقه‌جات (البته نه آن‌قدر عتیقه که فروش‌شان پیگرد قانونی داشته باشد!)، مبلمان و جواهرات را می‌توان با در سایت Etsy خرید و فروش کرد. کار با سایت Etsy بسیار ساده‌ است؛ به محض ایجاد یک پنل شخصی در این فروشگاه آنلاین، اتسی یک ویترین شخصی به شما می‌دهد و به ازای دریافت 20 سنت (0.20 دلار) می‌توانید هر یکی از محصولات خود را در ویترین شخصی خود درج کنید.

کار با سایت Etsy

 میزان رضایت‌مندی کاربران از طریق کار با Etsy

آمارها نشان می‌دهند که کار با Etsy و خرید و فروش انواع کالاهای دست‌ساز به صورت آنلاین از طریق این وب‌سایت، بسیار مورد توجه علاقه‌مند گرفته است. از زمان راه‌اندازی سایت Etsy در سال 2005 تا اوایل سال 2019، اتسی بیش از 60 میلیون کالا در بازارچه آنلاین خود داشته است. بیش از دو میلیون فروشنده محصولات قدیمی و دست‌ساز توانسته‌اند به بیش از 40 میلیون خریدار اجناس خود را بفروشند. با اینکه تعداد کارمندان اتسی بیشتر از 900 نفر نبود (در سال 2018)، اما این پلتفرم آنلاین خرید و فروش محصولات دست‌ساز دارای فروش ناخالص کالایی برابر 3.93 میلیارد دلار بود.

چه نوع محصولاتی در سایت Etsy به فروش می‌رسند

در همین ابتدا باید بگوییم که کار با سایت Etsy برای همه تولیدکنندگان مفید نیست و همه اجازه ندارند طیف وسیعی از محصولات خود را در این سایت به فروش برسانند. اکثر محصولات موجود در سایت Etsy سفارشی‌سازی شده یا دست‌ساز هستند و بیشتر مربوط به پوشاک، لوازم جانبی و جواهرآلات می‌شوند. در ادامه لیست کاملی از محصولات سایت Etsy را با هم مرور می‌کنیم.

  • محصولات مرتبط با اثاثیه خانه: قاب عکس، جا شمعی، جا عودی، کوسن، وسایل نورپردازی، مبلمان، فرش و غیره
  • محصولات مرتبط با نظافت شخصی: لوازم آرایش ارگانیک، عطرهای دست‌ساز، صابون‌های طبیعی، لوازم جانبی حیوانات خانگی و انواع لوسیون‌های ارگانیک و غیره
  • محصولات مرتبط با جواهرات و اکسسوری‌ها: قاب گوشی، برچسب لپ‌تاپ، کلاه، عینک، انگشتر، گوشواره، دستبند، جواهرات ساخته شده از سنگ‌های تزئینی، لوازم دکوری تک، و غیره
  • محصولات مرتبط با جشن‌ها و مهمانی‌ها: دعوت‌نامه‌ها، لباس عروس، جواهر عروس، انواع هدیه و غیره
  • محصولات مرتبط با مجموعه هنر: چاپ، نقاشی‌ها، عکس، مجسمه، تصاویر کمیاب، هنرهای تجسمی، بافندگی، ساخت جواهرات، صنایع دستی غیرصنعتی، و غیره

فروش انواع کالای دیجیتال در سایت Etsy

هرگاه صحبت از خرید کالا یا محصول می‌شود، بی‌درنگ یاد وسیله‌ای فیزیکی می‌افتیم که در ابعاد و رنگ‌های مختلف از طریق پست به دستمان می‌رسند. اما در هزاره سوم، محصولات دیجیتالی هم وجود دارند که در دسته‌بندی همین کالاها قرار می‌گیرند و بدون نیاز به معطلی می‌توان آنها را خرید و فروش کرد. کار با سایت Etsy و فروش به صورت آنلاین در این سایت برای آن دسته از طراحانی که محصولاتشان فیزیکی نیستند و قابل استفاده به صورت مجازی می‌باشند بسیار مفید است.

کار با سایت Etsy

با ساخت یک پنل در اتسی و آپلود کردن طراحی‌های خود می‌توانید ایده‌های خود را بفروشید و در داخل ایران به کسب درآمد ارزی بپردازید. در بخش Printable Etsy هر طرح قابل پرینتی که به ذهن‌تان می‌رسد را می‌توانید به راحتی بفروشید؛ از طراحی کارت‌های عروسی و دعوت گرفته تا طرح‌های کاغذدیواری جذاب و دل‌نشین. در کار با سایت Etsy به خصوص بخش قابل پرینت (Printable) دو راهنمای بسیار مفید دارید. اول اینکه با گشت و گذار در این سایت، شما با هزاران آیتم جهت ایده‌پردازی روبه‌رو می‌شوید و برای شروع می‌توانید سراغ طرح‌های ساده و مینیمال بروید. دوم اینکه وب‌سایت پینترست (Pinterest) همواره کنار شما خواهد بود تا ایده بگیرید و فروش طراحی‌ها و ذوق خود را جدی‌تر بگیرید.

محصولات یا بهتر است بگوییم طراحی‌های دیجیتالی قابل پرینتی که می‌توانید در سایت Etsy بفروشید و کسب درآمد دلاری داشته باشید به قرار زیر هستند:

  • طرح‌های مختلف تقویم
  • طرح‌های مختلف فونت
  • انواع برچسب (تاتو، برچسب مخصوص لپ تاپ، قاب گوشی و غیره)
  • انواع برچسب‌های هدیه
  • انواع کارت پستال
  • انواع بوکمارک یا نشانگر کتاب
  • طراحی‌های سه بعدی
  • طرح‌های مخصوص کاغذدیواری (Wallpaper)

نکات مهم هنگام کار با سایت Etsy

از آنجایی که کار با سایت Etsy برای کاربران ایرانی ممنوع است (به دلیل تحریم‌ها و ممنوع کردن دسترسی ایرانیان به سایت اتسی)، همواره به یاد داشته باشید که نمی‌توانید با آی‌پی ایرانی یا حتی وی‌پی‌ان وارد پنل شخصی خود شوید. به محض اینکه سایت اتسی مطلع شود از داخل ایران وارد سایت شده‌اید، تمامی پنل‌ها و تراکنش‌های شما را می‌بندد.

کار با سایت Etsy یا بهتر است بگوییم فروش در سایت Etsy نیازمند این است که شما یک نفر معتمد در خارج از کشور داشته باشید تا با استفاده از حساب بانکی و مشخصات و اطلاعات فردی آن شخص یک پنل در سایت Etsy ایجاد کنید. پس از اینکه موفق به ایجاد یک پنل شخصی در سایت اتسی شدید، کار شما تازه شروع می‌شود. برای دسترسی به پنل شخصی از داخل ایران حتما باید از VPS استفاده کنید.

کار با سایت Etsy

با استفاده از سرور مجازی (VPS) به جای شبکه مجازی (VPN)، یک آی‌پی ثابتِ خارج از کشور در اختیار شما قرار می‌گیرد و هیچ زیرساختی قادر به شناسایی شما و اینکه از داخل ایران وارد اتسی شده‌اید نخواهد بود. در خرید سرور مجازی به این نکته توجه کنید که حتما VPS همان کشوری را بخرید که نفر مورد اعتمادتان در آن حساب بانکی دارد.

اهمیت نرم‌افزارهایی مانند TeamViewer و  AnyDesk در کار با سایت Etsy

راه دومی که می‌تواند در کار با سایت Etsy به شما کمک کند، استفاده از نرم‌افزارهایی مانند تیم ویوئر و اِنی‌دسک است. با کمک هر یک از این دو نرم‌افزار می‌توانید به‌صورت ریموت از سیستم نفر مورد اعتمادتان در خارج از کشور استفاده کنید. کافی است هر دو سیستم دارای یکی از این نرم‌افزارها باشند و با دریافت کد مربوطه از شخص خارج از کشور، به راحتی می‌توانید به سیستم وی دسترسی پیدا کنید. استفاده از این نرم افزارها رایگان است و شبیه به این است که شما در داخل آن کشور هستید و وارد پنل خود در سایت Etsy شده‌اید.

کار با سایت Etsy؛ هیجان‌انگیز، پررونق اما کمی دشوار برای کاربران ایرانی

کار با سایت Etsy برای کاربرانی که خارج از ایران و کشورهایی این سایت آنها را تحریم نکرده‌است بسیار آسان است. اما همانطور که دیدید فروش در سایت Etsy برای ایرانیان تا حدودی سخت اما شدنی است. به طور کلی فروش اینترنتی انواع کالا اعم از فیزیکی و دیجیتالی چالش‌های مخصوص خود را دارد. برخی از آنها مانند چالش‌های بازارهای سنتی‌اند و برخی دیگر به این فضا اختصاص دارند.

از آنجایی که با هر فروش کالا در سایت اتسی و سایر بازارهای اینترنتی، مبلغی به پایه‌گذاران وب‌سایت تعلق می‌گیرد، پلتفرم‌های فروش آنلاین همواره در جهت حمایت، ترویج و تبلیغ محصولات شما گام برمی‌دارند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *