کاریابی در لینکدین | چطور با لینکدین به آرزوهای شغلی خود برسیم؟

کاریابی در لینکدین

چگونه کاریابی در لینکدین می‌تواند موثر باشد؟

لینکدین شبکه اجتماعی حرفه‌ای‌های جویای کار است. به گزارش Jobvite، حدود ۹۲ درصد از کارفرمایان از شبکه‌‌های اجتماعی برای امور کاری خود استفاده می‌کنند و لینکدین یک شبکه اجتماعی است که بیشتر از همه برای استخدام و امور دیگر کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، بسیاری از جویندگان کار فقط رزومه خود را در یک پست، کپی و پیست می‌کنند و امیدوارند کارفرمای مناسب آن‌ها را پیدا کند. می‌دانیم که این کافی نیست. در این مطلب با روش‌های موثر کاریابی در لینکدین آشنا می‌شویم.

مدیر عامل لینکدین درباره کاریابی در لینکدین چه می‌گوید

جف وینر، مدیر عامل لینکدین به‌تازگی در یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه سی‌بی‌اس حاضر شد. وقتی از وینر پرسیده شد که چه چیزی در مورد مشخصات یک نامزد شغلی مهم است و چگونه می‌توان از پلتفرم لینکدین به بهترین شکل استفاده کرد، وینر پاسخ داد که اول از همه “اصالت” مهم است. او گفت: “خودت باش و خودت را نمایندگی کن. این مساله فقط در مورد تجربیات شما نیست؛ این یک رزومه نیست … این یک رویکرد پویاتر برای نشان دادن تجربیات، مهارت‌ها، اهداف شما، آن‌چه می‌دانید و آن‌چه به آن علاقه دارید، است.”

کاریابی در لینکدین

وینر همچنین توضیح داد که: “در یک زمینه حرفه‌ای، مساله فقط به جامعیت اطلاعات مربوط نمی‌شود، بلکه به تازگی اطلاعات نیز مربوط می‌شود، و هر چه کامل‌تر و تازه‌تر باشد و هرچه این اطلاعات به‌روزرسانی شده باشد، فرصت‌های بیشتری برای اعضای ما ایجاد می‌شود.” در پایان مدیر عامل لینکدین به سه نکته زیر برای به حداکثر رساندن پتانسیل پروفایل لینکدین اشاره کرد:

  • پروفایل خود را به‌روز نگه دارید
  • در مورد مهارت‌ها و اهداف فعلی خود بنویسید
  • تجربیات کاری اخیر خود را برجسته کنید

آشنایی با برترین تکنیک‌های کاریابی در لینکدین

سو گرشام، یکی از مشاوران لینکدین مستقر در میلواکی، می‌گوید: بسیاری از کارگران ماهر و افراد متخصص که سن آن‌ها بالاتر از چهل سال است ممکن است به اندازه کارجویان جوان‌تر نسبت به استفاده از لینکدین ماهر نباشند. برای مثال اکثر جویندگان کار می‌دانند که اضافه کردن یک عکس جدید و حرفه‌ای به پروفایل لینکدین اهمیت دارد؛ اما آیا می‌دانستید که عدم آپلود عکس در پروفایل لینکدین ممکن است مانع از یافتن پروفایل لینکدین شما در جستجوی شغل توسط استخدام کنندگان شود؟ در ادامه ما با نکات و تکنیک‌های موثر برای کاریابی در لینکدین آشنا می‌شویم.

به‌روزرسانی پروفایل

پروفایل‌های دارای عکس، ۱۴ برابر بیشتر از پروفایل‌های بدون عکس مورد بازدید قرار می‌گیرند. همچنین پروفایل‌هایی که درآن‌ها مهارت‌های کارجو نوشته شده است، 13 برابر بیشتر از پروفایل‌های دیگر بازدید می‌شوند. بیش از 45000 مهارت در لینکدین از سوی کارجویان اعلام شده است و شما برای تکمیل پروفایل خود می‌توانید از پروفایل‌های دیگر الگو بگیرید. بنابراین بهتر است هر ازگاهی پروفایل خود را براساس جدیدترین تجارب کاری و مهارت‌ها حتی عکس‌ها به‌روزرسانی کنید.

کاریابی در لینکدین

ارتباط با شرکت‌های مورد علاقه

درباره شرکت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید تحقیق کنید و آن‌ها را دنبال کنید. لینکدین یافتن و دنبال کردن شرکت‌ها را در طول کاریابی با ویژگی‌های جستجو در پلتفرم خود آسان کرده است. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، لیستی از شرکت‌هایی که علاقه دارید برای آن‌ها کار کنید، تهیه کنید و آن‌ها را در لینکدین دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند تا از اخبار شرکت‌های محبوب و موقعیت‌های جدید کاری که اعلام می‌شوند، باخبر شوید.

جستجوی پیشرفته برای کاریابی در لینکدین

از گزینه جستجوی پیشرفته لینکدین استفاده کنید و شرکت‌های مورد علاقه خود را جستجو کنید. به عنوان مثال، دریابید که چه کسانی شرکت مورد علاقه شما ارا دنبال می‌کنند. فهرستی از این افراد تهیه کنید. بسته به نوع ارتباط آن‌ها با شرکت می‌توانید با این افراد نیز ارتباط برقرار کنید. اگر آن‌ها در آن‌جا کار می‌کنند، می‌توانید در مورد شرایط و ویژگی‌های شرکت مورد نظر سوالاتی بپرسید. اگر آن‌ها مشتری یا ارائه‌دهنده خدمات هستند، می‌توانید بپرسید تجارت با آن‌ها چگونه است. خلاقیت به خرج دهید و از انجام تحقیقات خود لذت ببرید تا بتوانید زمانی که آماده بودید به بهترین نحو از فرصت‌های کاری استفاده کنید.

ارتباط همکاران قدیمی یا هم‌دوره‌ای‌های دانشگاه

به دنبال فارغ‌التحصیلان مرتبط با دانشگاه یا موسسه فنی‌وحرفه‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، باشید. با دنبال کردن موسسات آموزشی قبلی روشی عالی برای ارتباط با فارغ‌التحصیلان همان موسسه است. می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و علائق کاری مشترک را با آن‌ها به‌اشتراک بگذارید تا به شما کمک کنند شغل بعدی خود را پیدا کنید. ارتباط با همکاران قدیمی نیز ایده‌هایی برای کاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

کاریابی در لینکدین

عنوان‌های دقیق و جذاب بنویسید

عکس، نام و عنوان شما (که در زیر عکس شما درج شده است) اولین مواردی هستند که افراد هنگام جستجو می‌بینند. عنوان باید دقیق و جذاب باشد و کاری که انجام می‌دهید یا نوع موقعیتی را که به دنبال آن هستید، نشان دهد. برای مثال عنوان «مهندس شیمی در بخش دولتی» یک عنوان واضح و برجسته است و «توانایی بالا در مدیریت بازاریابی» توجه کارفرمایان را جلب می‌کند.

عضویت در گروه‌های حرفه‌ای لینکدین

ده‌ها هزار گروه در لینکدین در حال فعالیت هستند. شما با عوضیت در این گروه‌ها می‌توانید با کارفرمایان، پرسنل و برندهای مختلف آشنا شوید و دغدغه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها در میان بگذارید. این کار همچنین باعث گسترش شبکه ارتباطات شما می‌شود.

حضور فعالانه برای کاریابی در لینکدین

بسیاری از کارجویان، لینکدین را مانند بخش نیازمندی‌های روزنامه‌ها می‌بینند که این‌بار از سوی کارجویان پر می‌شود. این تصور یک استراتژی منفعلانه را ایجاد می‌کند، زیرا لینکدین همچنین یک شبکه اجتماعی با قابلیت‌های متعدد است و شما به تمام معنا باید حضور داشته باشید و این حضور را نشان دهید. مطمئن باشید فعالیت و حضور شما در لینکدین از سوی کارفرمایان و مسئولان استخدام شرکت‌ها و پروژه‌ها رصد می‌شود و این امکان برای شما فراهم می‌شود که از بهترین فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوید.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *