فهرست مطالب

فروش در سایت ebay | جامع‌ترین راهنمای فروش در ای بی

ای‌بِی و دنیای گسترده فروش آنلاین

در دنیای امروزی به جرات می‌توان گفت در هر پلتفرمی که بتوان از آن خرید کرد در همان پلتفرم هم می‌توانید به فروش محصولات تولیدی خودتان بپردازید! در این میان، سرویس‌هایی هستند که باید در اولویت خود قرار دهید تا بتوانید کسب‌وکار آنلاین‌تان را متحول کنید. eBay یکی از همان سرویس‌هایی است که اصلا نباید از دستش بدهید چرا که این وب‌سایت در بیش از 190 کشور جهان مخاطب دارد. ما در این پست قصد داریم نحوه فروش در سایت eBay را به طور مفصل توضیح دهیم و از مزایای تبدیل شدن به یک فروشنده بین‌المللی پرده برداریم.

نگاهی اجمالی به سایت eBay

این روزها وب سایت eBay از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرید و فروش آنلاین در جهان است که حدود 20 سال پیش توسط پیر امیدیار (Pierre Omidyar) راه‌اندازی شد. در بازار eBay شما هم می‌توانید یکی از میلیون‌ها خریدار یا فروشنده‌ای باشید که روزانه به آن سر می‌زنند و اجناس مورد نظر خود را با کمترین قیمت می‌خرند و حتی به صورت از راه دور دست به فروش تولیدات خود می‌زنند.

فروش در سایت ebay

در eBay شما قادر هستید هم به صورت آنی و هم با شرکت کردن در یک مزایده، کالای مورد نظرتان را خریداری کنید. از طرف دیگر، حتی از داخل ایران نیز می‌توانید از طریق فروش در سایت eBay درآمد دلاری خود را داشته باشید. در سایت eBay مسیرهایی برای اتصال میلیون‌ها فروشنده و خریدار در بیش از 190 بازار در سراسر جهان قرار دارد. با سایت eBay و همچنین فناوری که در پس آن قرار دارد فرصت رشد و شکوفایی شما فراهم می‌شود. پس برای فروش در سایت eBay مهم نیست چه چیزی برای عرضه دارید و یا در کجای جهان هستید، کافی است بازار فروش آنلاین بشناسید تا به یک بازرگان بین‌المللی تبدیل شوید.

نکات مهم فروش در سایت eBay

برای آن دسته از افرادی که برای اولین بار قصد دارند به‌عنوان فروشنده وارد بازار سایت eBay شوند، پیشنهاد می‌کنیم زمان زیادی را صرف بررسی هزینه‌های مختلف آن کنند. برخی از این هزینه‌ها، زمانی نمایان می‌شوند که شما لیست محصولات خود را وارد پنل خود بکنید و برخی دیگر پس از فروش محصول مشخص خواهند شد.

اولین هزینه‌ای که فروشنده کالا هنگام فروش در سایت eBay با آن روبه‌رو می‌شود، Insertion Fee یا همان هزینه درج محصول است. این نوع هزینه هم برای محصولات حراجی و هم کالاهایی که به صورت آنی خریداری می‌شوند اعمال می‌شود. برای بارگذاری 100 محصول ، سایت eBay از فروشنده هزینه‌ای دریافت نمی‌کند اما به ازای هر محصول پس از درج 100 محصول، ای‌بی 30 سنت از شما دریافت خواهد کرد. بسته‌های اشتراک فروش محصولات با توجه به نوع و شرایط بازار از 5 دلار تا 3000 دلار در ماه متغیر است.

از طرف دیگر، هزینه ارزش نهایی (Final Value Fee) همان کارمزدی است که پس از فروش محصول اعمال خواهد شد و این هزینه بر اساس قیمت فروش در سایت eBay به علاوه هزینه ارسال و بسته‌بندی برآورد خواهد شد. برای شروع بهتر است از بسته هزینه استارندارد (Basic) سایت eBay استفاده کنید که برای درج 50 محصول مختلف، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود و تنها پس از فروش کالای خود بایستی هزینه نهایی را پرداخت کنید. به طور کلی، هزینه نهایی فروش در سایت eBay بیشتر از 10 درصد نیست و به ازای فروش کالاهایی با ارزش بیشتر از 7500 دلاری، مبلغ 750 دلار از شما دریافت می‌شود.

همچنین برای بالا بردن شانس فروش محصولات خود می‌توانید برای تبلیغ بیشتر لیست فروش خود مبلغی را به سایت eBay پرداخت کنید. قیمت خرید پکیج تبلیغاتی eBay با توجه به نوع محصولات شما متفاوت است و یک گزینه قابل تعمل برای آینده کسب‌وکارتان می‌باشد.

فروش در سایت ebay

فرصت فروش در سایت eBay را از دست ندهید

برای فروش در سایت eBay روش‌های مختلفی وجود دارند که کسب آگاهی از هر کدام می‌تواند فضای بهتری را برای کسب‌وکارتان فراهم کند. اکثر افرادی که به سایت ای بی سر می‌زنند به فکر شرکت کردن در مزایده‌های فروش هستند که می‌توانند کالای مورد نظر خود را با چند ده درصد تخفیف بیشتر در ای‌بی تهیه کنند. بنابراین هرگز فروش در سایت eBay را دست کم نگیرید و همین حالا برای ایجاد یک حساب کاربری اقدام کنید.

ساخت حساب کاربری؛ اولین قدم برای فروش در سایت eBay

برای اینکه از ایران بتوانید به حساب کاربری خود در سایت eBay دست‌یابید حتما از نرم‌افزارهایی که آی‌پی سیستم شما را تغییر می‌دهند استفاده کنید. برای ایجاد حساک کاربری (اکانت) باید به این نکته توجه کنید دو نوع حساب کاربری در سایت eBay وجود دارد.

  • حساب کاربری شخصی مخصوص فروشندگانی است که قصد دارند محصولات محدودی را در سایت ای بی بفروش برسانند
  • حساب کاربری تجاری مخصوص فروشندگانی است که قصد دارند محصولات متنوع (عمدتا بیشتر از 100 نوع) را در سایت eBay لیست و به فروش برسانند

انتخاب روش پرداختی؛ دومین گام برای فروش در سایت eBay

پس از اینکه موفق به ایجاد یک حساب کاربردی در سایت eBay شده‌اید، باید یکی از سه نوع روش پرداختی را انتخاب کنید؛ روش پرداخت از طریق سرویس PayPal، کارت‌های اعتباری مثل MasterCard و یا شارژ حساب کاربری خود با واریز کردن وجوه به اکانت eBay. شرکت‌های خصوصی فراوانی در ایران وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید شماره حساب مجازی مستر کارت، پی‌پال و سایر سرویس‌های مالی بین‌المللی را دریافت کنید.

فروش در سایت ebay

درج کالاهای مد نظر شما گام آخر برای فروش در سایت eBay

در گام آخر کافی است عکس‌هایی از کالاهای مد نظر خودتان را در سایت eBay قرار دهید. این سایت به شما اجازه می‌دهد تا برای هر محصول 12 عکس مختلف را بارگذاری کنید. در کنار عکس‌ها نیز می‌توانید در قسمت Description، توضیحات اجمالی را در مورد محصول‌تان بنویسید. برای درج قیمت هم دو گزینه پیش روی شما خواهد بود.

با انتخاب گزینه Buy It Now، شما به عنوان فروشنده یک قیمت ثابت برای محصول خود انتخاب می‌کنید و خریدار نیازی به مذاکره کردن با شما ندارد. اما انتخاب گزینه Place a Bid، کالای شما برای مدت مشخصی در سایت eBay قرار می‌گیرد و یک قیمت پایه برای آن در نظرگرفته می‌شود. خریداری که بیشترین قیمت را ارائه دهد به نحوی برنده کالا خواهد شد.

نحوه افزایش سود و کاهش هزینه فروش در سایت eBay

همانطور که متوجه شدید، فروش در سایت eBay کم هزینه نیست و مادامی که نتوانید از هزینه‌های اضافی فروش کم کنید، حاشیه سود شما کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. برای افزایش سود و کاهش هزینه‌های فروش در سایت eBay پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • حتما از سرویس خود سایت eBay برای تحویل کالا استفاده کنید
  • از تمامی امکانات نرم‌افزار eBay و ابزارهای آن برای بهینه‌سازی فروشگاه خود استفاده کنید
  • برای کاهش هزینه درج محصول پیشنهاد می‌کنیم سطح پیشرفته‌تری را بخرید تا درج محصولات برای شما هزینه افزوده‌ای به دنبال نداشته باشد
  • برای استفاده از تخفیف ده درصدی سایت eBay یک حساب فعال داشته باشید
  • با فعال کردن گزینه Fast N’ eBay ارسال رایگان و کاهش هزینه نهایی را برای شیپینگ ارائه دهید

فروش در سایت ebay

با فروش در سایت eBay زندگی و کسب‌وکار خود را متحول کنید

درست است که فروشنده شدن در بازارهای آنلاین (Market Place) به شدت پیشنهاد می‌شود، اما از آنجایی که اکثر فروشگاه‌های بین‌المللی ایرانیان را تحریم کرده‌اند، شرکت کردن در آنها بدون مشورت هرگز پیشنهاد نمی‌شود. اما از نظر امنیت، eBay برای فروشندگان امتیازات فراوانی ارائه می‌دهد. برای مثال به محض اینکه خریدار در پرداخت وجه کوتاهی کند، این مسئله از طرف سایت پیگیری خواهد شد و در صورت متخلف بودن خریدار، هزینه‌ها به شما عودت خواهد شد. همه این مسائل باعث شده تا هر فردی که به فکر رشد و ترقی باشد، eBay را به عنوان یک سکوی پرتاب انتخاب کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *