فهرست مطالب

بهترین سایت های فریلنسری خارجی | دورکاری ایرانیان برای شرکت‌های خارجی

فریلنسر چه کسی است؟

فریلنسر (Freelancer) به کسی گفته می‌شود که به ازای دریافت دستمزد، سرویس و یا خدمتی را بدون تعهد درازمدت برای کارفرمای خود به سرانجام می‌رساند. فریلنسر‌ها عمدتا پروژه‌ای، ساعتی و یا روزانه قرار داد می‌بندند و پس از اتمام پروژه، کارشان با شرکت (کارفرما) تمام می‌شود. در دنیای امروزی سایت‌هایی بوجود آمده‌اند که بعنوان پایگاه اطلاعاتی، فریلنسرها را به کارفرماها متصل می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی بپردازیم که کار کردن از ایران در آنها مقدور است.

اگر در زبان انگلیسی کمی مهارت داشته باشید می‌توانید پروژه‌هایی را از خارج از کشور قبول کنید و درآمد دلاری و یورویی برای خود دست و پا کنید. شما همچنین می‌توانید در یک شهر یا روستای دورافتاده اقامت داشته باشید و با حداقل امکانات پروژه کاری خود را به نحو احسنت به پایان برسانید تا کارفرما حق‌الزمه شما را به حساب بانکی‌تان واریز کند.

نقش سایت های فریلنسری خارجی یا ایرانی دقیقا چیست؟

در دنیای امروزی که ارتباطات بیش از پیش آسان شده، کارفرماهایی که در کشورهای جهان اول هستند ترجیح می‌دهند پروژه‌های خود را به افرادی که بسپارند که اتمام پروژه، کار آنها با شرکت نیز به پایان برسد. از این‌رو سایت های فریلسنری خارجی و چه ایرانی در نقش تسهیل‌گر پدیدار شده‌اند؛ آنها ارتباط دهنده کارفرماها با فریلنسرها می‌باشند.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

برای مثال کارفرمایی نیروی انسانی مورد نیاز خود را در یکی از این سایت‌ها اعلام می‌کند و فریلسنرها شروع به ارائه پیشنهاداتی با شرایط و قیمت‌های مختلف می‌کنند. کارفرما با سنجش دقیقا همه واجدین شرایط، بهترین فریلنسر را بدون پرداخت هزینه اضافی از طریق سایت به کار می‌گیرد.

تنوع قیمتی، میزان تجربه فردی و ازدیاد فریلنسرها در هر یک از مشاغلی می‌توان به عنوان دورکاری از آنها بهره بُرد، یکی از مزایای چنین سایت هایی برای کارفرماها و فریلسنرها است.

آیا ایرانیان می‌توانند در بهترین سایت های فریلنسری خارجی کار کنند؟

هم بله و هم خیر! شما با هر ملیتی که هستید می‌توانید در این سایت ها ثبت نام کنید و مشغول به کار شوید. فعالیت در بهترین سایت های فریلنسری خارجی با هویت ایرانی کاملا امکان پذیر است اما تا زمانی که کشور محل زندگی خود را ایران انتخاب نکرده باشید. یعنی در هنگام ثبت نام – با کمی زیرکی – می‌توانید  با انتخاب نام و IP کشور دیگری ثبت نام و عضویت خود را نهایی کنید.

بهترین شغل هایی که می‌توانید با پروژه‌های دورکاری از آنها کسب درآمد کنید

برخی از کارها و مشاغل را می‌توان کاملا با دورکاری به اتمام رساند، یعنی به حضور شما در محل مشخص هیچ نیازی نیست. اکثر کارهایی که در حوزه تکنولوژی هستند جزو چنین مشاغلی به حساب می‌آیند؛ طراحی وبسایت، طراحی نرم‌افزار، مدیریت پروژه، تولید محتوا، عکاسی، ترجمه و ویرایش متون و غیره تنها مثال‌هایی از این قبیل هستند.

اما با کمک تکنولوژی و بسط استفاده از آن در کشورهای مدرن سبب گشته تا به حضور مهندسین عمران در محل پروژه نیز نیاز نباشد. آنها از طریق دوربین‌های پیشرفته که در دور تا دورِ پروژه نصب شده‌اند می‌توانند با یک رایانه در خانه پروژه را به نحو احسنت مدیریت کنند و به زیردستان خود دستورات اجرایی صادر کنند. با این وجود اما حضور برخی از افراد مانند مکانیک‌ها، جراحان و رانندگان کماکان اجباری است، تکنولوژی هنوز برای دورکاری این دسته از مشاغل برنامه قطعی پیاده نکرده است!

معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی که کار کردن ایرانیان در آنها مجاز است

همانطورکه گفتیم برای ثبت نام در چنین سایت‌هایی توجه کنید که از طریق مختلف، IP خود را تغییر دهید تا وبسایت پذیرش شما را با مشکل روبه‌رو نکند. متاسفانه محدودیت‌های سیاسی و تحریم‌های مالی علیه کشورمان باعث شده تا اکثر این سایت‌ها دسترسی ایرانیان را محدود کنند. حتی اگر یک شخص اروپایی در ایران با IP این کشور بخواهد وارد سیستم شود، وبسایت دسترسی او را قطع می‌کند.

لذا سایت های فریلنسری خارجی مشکلی با هویت ایرانی ندارند بلکه با محدوده ایران از نظر جغرافیایی مشکل دارند و برای حل این مشکل می‌بایست با IP یک کشور ثالث وارد سیستم شد.

در ادامه به معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی می‌پردازیم که هم برای ایرانیان و هم برای خارجی‌ها جذاب هستند.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

سایت فریلنسری Freelancer.com

یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی که بیش از 25 میلیون کاربر در زمینه پروژه‌های نرم‌افزاری و خدمات تجاری دارد، سایت Freelancer.com است. کار اصلی این سایت ارائه و دریافت پروژه‌های فریلنسری و استعدادیابی است که امکان کار کردن در آن و کسب درآمد بسیار آسان است.

با استفاده از برنامه‌ مخصوصِ این سایت که در پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، موبایل و غیره وجود دارد، می‌توانید کارهای خود را زمانبندی کنید و کارفرما را در روند پروژه در جریان بگذارید. از جمله امتیازات برنامه مخصوص سایت این است که می‌توانید عکس فوری از پروژه تهیه کنید و آن را برای کارفرمای خود بفرستید.

برخی از کاربرانِ فریلنسر دات کام از دریافت میزان قابل توجهی به عنوان کارمزد برای جابجایی حقوق خود از این سایت شکایت‌هایی دارند اما آنقدر این سایت محبوب و کارکردن با آن آنقدر آسان است که مورد توجه بسیاری از فریلنسرها و کارفرماها قرار گرفته است.

نحوه عضویت برای ایرانیان در فریلنسر دات کام

بهتر است از همان ابتدا با IP کشوری وارد شوید که با اطلاعات حساب بانکی یا PayPal شما همخوانی داشته باشد. در مراحل احراز هویت توجه داشته باشید که داشتن پاسپورت و مدارک PayPal الزامی است و در عکس باید نمایان باشند. برای تاییدیه محل زندگی می‌بایست از دوستی که در خارج از کشور زندگی می‌کند کمک بگیرید.

وبسایت گورو Guru.com

وبسایت گورو دات کام یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری خارجی است که امکان کار کردن ایرانیان با کمی زیرکی در آنها میسر است! گورو یک پلتفرم آنلاین بسیار گسترده با ابزارهای بسیار قوی و هوشمند است که از سراسر جهان میلیون‌ها کاربر دارد. از جمله امتیازات ویژه این سایت می‌توان به طبقه بندی موضوعی و جستجو و کاریابی اشاره کرد.

عضویت در این سایت برای ایرانیان چگونه است؟

مادامی که از داخل ایران به این سایت متصل شوید، حساب کاربری شما بسته خواهد شد. برای دور زدن این مشکل بهتر است از فیلترشکن‌های معتبر استفاده کنید تا IP شما به یک کشور دیگری ارتباط داده شود. امکان ثبت نام اولیه با استفاده از حساب جیمیل، لینکدین و یا فیسبوک میسر است، اما برای نهایی کردن و رسمی کردن نام و نشان خود می‌بایست چندین مراحل احراز هویتی را بگذرانید.

همچنین برای تسویه حساب توجه کنید که کارمزد (هزینه خدمات) در سایت گورو بین 4.5 تا 12 درصد است. مبالغ از طریق پی‌پال، پایونیر و یا حواله بانکی قابل انتقال هستند.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

سایت فاویر – Fiverr.com

فایور جزو بزرگترین و بهترین سایت های فریلنسری خارجی است که در بین آزادکاران بسیار محبوب و مورد قبول است. اگر در یکی از زمینه‌های برنامه‌نویسی، نویسندگی، گرافیک، طراحی نرم‌افزاری و سایت، ترجمه، تدوین محتوای ویدیویی و صوتی، طراحی لوگو و عکس و غیره فعالیت دارید حتما یک سر به این سایت معتبر بزنید.

چرا فایور محبوب فریلنسرهای ایرانی است؟

عضویت و کارکردن ایرانیان با این سایت نسبت به سایر سایت های فریلنسری خارجی آسانتر است؛ شما به عنوان یک شهروند ایرانیِ ساکن ایران با محدودیت‌های بسیار کمتری مواجه هستید و می‌توانید مراحل اولیه ثبت نام را بدون نیاز به تغییر IP انجام دهید.

با پر کردن تمام فرم‌های مورد نیاز اعم از آدرس ایمیل، نام کاربری، اطلاعات شغلی و مهارتی نوبت به دریافت کد تایید شده سایت از طریق شماره تلفن همراه به غیر از اپراتورهای ایرانی می‌رسد. برای گذر از این مرحله بهتر است با یک دوست از خارج از کشور هماهنگ باشید از طریق شماره موبایل او کد تاییدیه (Verified) را دریافت کنید.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

سیستم پرداخت سایت فایور چگونه است؟

این سایت از درگاه‌های معتبر دنیا مانند پی‌پال، ویزاکارت و مسترکات پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحتی حقوق خود را به کارت خود انتقال دهید. اما با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های مالی، ایرانیان نمی‌توانند مستقیما مبلغ مورد نظر خود را دریافت و نقد کنند. شرکت‌هایی هستند که از طریق آنها می‌توانید مبلغ مورد نیاز خود را نقد کنید (گرچه مبلغی را بابت کارمزد باید پرداخت کنید). بهتر است برای سهولت کار شماره کارت پی‌پال یکی از دوستان و آشنایان خود را وارد کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی پرداختیم که با کمی زیرکی می‌توانید از طریق آنها کسب درآمد ارزی داشته باشید. داشتن درآمد در ارزهای معتبری چون دلار و یورو یکی از آرزوهای دست‌یافتنی اما مشکل برای تک تک ایرانیان بوده است. فریلنسرها و یا همان آزاداکاران می‌توانند با ثبت نام در این سایت‌ها، به استخدام یکی از شرکت‌های خارجی درآیند و از داخل ایران به ارزهای خارجی دستمزد بگیرند.

این سایت‌ها به بستری مناسب جهت ارتباط دادن کارفرماها به نیروی متخصص مورد نیازشان شده‌اند که مهم‌ترین و معتبرترین‌های آنها را به شما معرفی کرده‌ایم. بعنوان سخن پایانی باید گفت اگر کمی از زبان انگلیسی سررشته دارید و به دنبال کسب حقوق بالا هستید، حتما سری به این سایت‌ها بزنید.​

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *