بازاریابی B2B در لینکدین | آشنایی با تکنیک‌های موثر در این نوع از بازاریابی

بازاریابی B2B در لینکدین؛ مقرون‌به‌صرفه و موثر

میلیون‌ها کسب‌وکار در تلاش هستند تا از عوارض همه‌گیری سویه‌های ویروس کرونا جان سالم به در ببرند. بازاریابی B2B درواقع شناخت شرکت‌هایی است که می‌خواهند مشتری محصولات یا خدمات شرکت شما باشند. برای این‌کار شبکه اجتماعی لینکدین بهترین مکان است؛ زیرا این شبکه بر کسب‌وکارها تمرکز دارد و هزینه‌های این نوع از بازاریابی نیز مقرون‌به‌صرفه است. در این مطلب با روش‌های موثر در بازاریابی B2B در لینکدین آشنا می‌شویم.

چرا از یک شبکه اجتماعی برای بازاریابی B2B استفاده کنیم؟

در چشم‌انداز تجاری رقابتی امروز، متخصصان بازاریابی فعالیت‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی توسعه می‌دهند. این روش کانال‌های تعامل بیشتری با مخاطبان ایجاد می‌کند و هزینه‌های بازاریابی را نیز کاهش می‌دهد. بنابر تحقیقات Statista فقط در آمریکا هزینه‌های بازاریابی در اوایل سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است و یکی از دلایل این کاهش، رو آوردن به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بوده است.

بازاریابی B2B در لینکدین

اهمیت بازاریابی B2B در لینکدین

لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی تجاری آمریکایی است. پلتفرمی که در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد و در ماه دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۷۶۰ میلیون پروفایل ثبت شده داشته است. این شبکه اجتماعی محل حضور کارجویان، فریلنسرها، برندها، استخدام کنندگان، بازاریابان و اینفلوئنسرها است.

لینکدین بیشتر درآمد خود را از طریق فروش اطلاعات کارجویان به شرکت‌ها به‌دست می‌آورد. با این‌حال این شبکه، بهترین مکان برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی B2B است؛ زیرا تقریبا هر شرکت و برندی که می‌شناسید در لینکدین حضور دارد. برخی از آمارهای مرتبط را با هم مرور می‌کنیم:

  • ۹۴ درصد از بازاریابان B2B از لینکدین برای بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند
  • ۸۹ درصد از بازاریابان B2B برای تولید سرنخ به لینکدین رو می‌آورند
  • ۷۰ درصد از فروشندگان اعلام کرده‌اند که در لینکدین فعال هستند

ایجاد یک استراتژی بازاریابی B2B در لینکدین

یک بازاریاب اینترنتی، شما از قبل از این واقعیت آگاه هستید که پیام مناسب در پلتفرم مناسب به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطب هدف خود برسید. با این حال، شما همچنین باید استراتژی بازاریابی مناسبی داشته باشید. از سوی دیگر به گفته کارشناسان بازاریابی محتوا، لینکدین محبوب‌ترین پلتفرم برای بازاریابی B2B است. زیرا تراکم حضور شرکت‌ها، عمده‌فروشان، خریداران و سازمان‌ها در لینکدین، از هر شبکه اجتماعی دیگری بیشتر است.

بازاریابی B2B در لینکدین

لینکدین همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا اعتبار بیشتری برای خود ایجاد کنند و فعالیت‌های بازاریابی خود را افزایش دهند. با کمک ابزارهای بازاریابی، شرکت‌ها در هر مقیاسی که باشند می‌توانند در لینکدین فعالیت بازاریابی داشته باشند و فروش خود را افزایش دهند. در ادامه با روش‌های ایجاد یک استراتژی موثر بازاریابی B2B در لینکدین آشنا می‌شویم.

یک صفحه لینکدین برای شرکت خود ایجاد کنید

اولین قدم در کمپین بازاریابی B2B در لینکدین‌ ایجاد یک صفحه لینکدین است. بنابراین پروفایل لینکدین خود را ایجاد کنید. این کار را با استفاده از همان اطلاعات یکپارچه برند خود انجام دهید. همچنین دسته ‌ای را انتخاب کنید که کسب‌وکار شما به آن تعلق دارد.

پروفایل را با جزئیات دقیق شرکت تکمیل کنید

صفحاتی که پروفایل کامل و دقیقی دارند، ۳۰ درصد بازدید بیشتری در لینکدین دارند. این کار همچنین باعث می‌شود در جستجوی گوگل و لینکدین رتبه بهتری داشته باشید. بنابراین تلاش کنید تا تمامی فیلدها را در پروفایل با اطلاعات دقیق شرکت خود پر کنید. نکات دیگر را در این زمینه با هم مرور می‌کنیم:

  • زبانی را انتخاب کنید که با نیازهای کسب‌وکار شما و ترجیحات مخاطب هدف هماهنگ باشد. زیرا پروفایل شما به زبان اصلی که انتخاب کرده‌اید نمایش داده می‌شود
  • توضیح کوتاهی بنویسید و ماموریت و ارزش‌های برند را با بازدیدکنندگان در میان بگذارید
  • اطلاعات اولیه در مورد کسب‌وکار، وب‌سایت، جزئیات تماس و آدرس شرکت و دفاتر را فهرست کنید
  • کلمات کلیدی را در محتوای متنی قرار دهید تا کسب‌وکار شما در نتایج جستجو نشان داده شود
  • لوگو و تصویر دارای شعارهای تبلیغاتی شرکت را آپلود کنید
  • عکس پروفایل را برای افزایش اعتبار برند خود اضافه کنید
  • حداکثر سه هشتگ انتخاب کنید؛ هشتگ‌هایی که معمولا در صنعت یا کسب‌وکار شما استفاده می‌شوند یا هشتگ‌هایی که مخاطبان هدف شما برای جستجوی شما از آن‌ها استفاده می‌کنند
  • یک دکمه CTA مانند بازدید از وب سایت، کسب اطلاعات بیشتر، فالو کردن یا ثبت نام اضافه کنید. افزودن CTA یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای استراتژی بازاریابی لینکدین شما است
  • اطمینان حاصل کنید که URL مربوطه صحیح است تا افراد به صفحه فرود مناسب هدایت شوند و استراتژی شما موثر باشد
  • هنگامی که صفحه لینکدین شما راه‌اندازی شد، به مردم اطلاع دهید که می‌توانند به آن لینک دهند و آن را دنبال کنند. این خبر را در وب‌سایت، خبرنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر خود ذکر کنید

بازاریابی B2B در لینکدین

محتوای مفید و جذاب تولید کنید

شما می‌خواهید حرفه‌ای بودن خود را به نمایش بگذارید. برای انجام این کار به محتوای مفید، موثر و آگاهی‌رسان نیاز دارید. همچنین می‌توانید از آخرین پست‌های وبلاگ خود یا آخرین اخبار برند استفاده کنید. بهترین محتوا در این روش، محتوایی است که دانشی را ارائه می‌دهد که مشتریان بالقوه می‌توانند از آن بهره ببرند و مورد علاقه مشتریان فعلی و مشتریان هدف شما باشد.

به گروه‌ها بپیوندید

بیش از دو میلیون گروه در لینکدین وجود دارد. شرکت در گروه‌های محبوب و فعال و بحث‌ها به ایجاد رابطه و اعتبار کمک می‌کند. این یک راه عالی برای ایجاد ارتباطات بیشتر، نشان دادن تخصص خود و ارائه کمک به دیگران است.

دکمه های لینکدین را ایجاد کنید

افزودن دکمه LinkedIn به وب‌سایت یا وبلاگ خود راهی آسان برای توسعه فعالیت‌های بازاریابی، افزایش مخاطبان صفحه لینکدین و ارتباط با مشتریان بالقوه بیشتر است. همچنین این روش باعث افزایش اعتبار سایت، وبلاگ و صفحه لینکدین شما می‌شود.

بازاریابی B2B در لینکدین

ارتباطات استراتژیک ایجاد کنید

آیا می‌دانید اگر بیش از ۵۰۰ مخاطب داشته باشید، تعداد کل نمایش داده نمی‌شود؟ این ویژگی نشان می‌دهد که لینکدین بر کیفیت پیوندها و ارتباطات شما تمرکز دارد و نه بر کمیت آن‌ها. ابتدا با ارتباط با کاربرانی که می‌شناسید شروع کنید. کلید ارتباطات موثر این است که روی نحوه کمک به آن‌ها تمرکز کنید، نه سودی که برای شما دارند.

لینکدین؛ محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای بازاریابان B2B

زمان زیادی نمی‌گذرد که لینکدین از یک شبکه اجتماعی مبتنی‌بر مشاغل نوپا به یک نیروی عظیم جهانی تبدیل شده است. گردهم‌آوردن ده‌ها میلیون شرکت، برند و نهاد در کنار هم و در حضور صدها میلیون کارجو و فریلنسر، رمز موفقیت این شبکه اجتماعی بوده است.

آشنایی با تکنیک‌های موثر در ایجاد یک استراتژی بازاریابی B2B در لینکدین بدون شک می‌تواند باعث افزایش شهرت برند و افزایش مخاطبان و سودآوری بیشتر شود. رمز موفقیت شما نیز در این روش بازاریابی این است که استراتژی خود را با امکانات و سبک لینکدین هماهنگ کنید.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *