کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان | 7 دلیل برای فعال کردن کسب‌وکار در لینکدین

کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان

رابطه لینکدین با کارفرمایان مجرب

اگرچه طیف وسیعی از افراد، لینکدین را تنها به عنوان وب‌سایتی برای پیدا کردن پُست‌های شغلی بهتر می‌بینند، این شبکه تخصصی اجتماعی ابزاری به همان اندازه موثر برای ایجاد سرنخ‌های جدید تجاری و توسعه روابط ارجاعی (Referral) است. لینکدین برای کارمندان تنها از این جهت که می‌توانند موقعیت شغلی بهتری پیدا کنند مفید است. اما کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان بسیار گسترده‌تر است و همین موضوع باعث شده تا در این پست بیشتر به آنها بپردازیم.

جالب است بدانید لینکدین، این پلتفرم شبکه اجتماعی حرفه‌ای، قدیمی‌تر از فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام بوده، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. چرا که میزبان بیش از 600 میلیون پروفایل حرفه‌ای – شرکت‌ها، کارفرمایان، و افراد متخصص و جویای کار – است. از جستجو و یافتن بهترین کارمندان تا حفظ اعتبار نام تجاری، کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان اگر بیشتر از افراد جویای کار نباشد، کمتر نخواهد بود.

هفت کاربرد لینکدین برای کارفرمایان

برای تشویق مخاطبین خود به برقراری ارتباط با کسب‌وکارتان و همچنین درک ارزش برند شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد، لینکدین بستری بسیار مناسب و ویژه تدارک دیده است. برای بهره‌مند هر چه بیشتر از فواید لینکدین، باید به دنبال راه‌اندازی یک پروفایل شخصی یا یک پروفایل مخصوص کسب‌وکارتان باشید  که در عین حال آموزنده، بدون خطا و کاملا حرفه‌ای مدیریت شوند. در این بخش، کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان

از تجارب هم‌صنفی‌های خود بهره‌مند می‌شوید

طبق آمار، بیش از 56 درصد از افرادی که در لینکدین فعالیت دارند، حتی اگر به دنبال شغل جدید هم نباشند، از تجربیات و مانع‌زدایی‌هایی که در مسیر حرفه‌ای خود به آنها دست‌یافته‌اند سخن می‌گویند. به بیان دیگر، اگر کارفرمای نه چندان با تجربه‌ای هستید، خیلی راحت از طریق لینکدین می‌توانید از تجارب دیگران استفاده کنید و آنها را برای طرح تجاری کسب‌وکار خود اعمال کنید. لینکدین پر است از داستان‌های موفقیتی که به شما به عنوان یک کارفرمای نوپا کمک می‌کنند راه درست را پیش بگیرید.

حضور نام شما و برند کسب‌وکارتان در صفحه اول گوگل

بسیاری از افراد، برای مطلع شدن از اعتبار یک کسب‌وکار قبل از اینکه به استخدام آن در بیایند، نام موسس و برند را در گوگل جستجو می‌کنند. حضور نام برند شما در صفحه اول گوگل بسیار سخت است؛ اما لینکدین یک سایت قدرتمند و شناخته شده است و گوگل از اطلاعات آن – به دلیل محبوبیت بالای آن – استفاده می‌کند. با ایجاد یک پروفایل شخصی و یک پروفایل برای کسب‌وکارتان در لینکدین به اعتبار برند خود می‌افزایید و شرکت را در معرض دید عموم قرار خواهید داد. همین امر باعث می‌شود افراد جویای کار رغبت بیشتری برای استخدام شدن در کسب‌وکارتان داشته باشند.

با طیف وسیعی از افراد جویای کار آشنا خواهید شد

از ابتدایی‌ترین کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان پیدا کردن افراد مجرب و متخصص است؛ بیش از 93 درصد از افرادی که در این شبکه فعالیت دارند، عموما به دنبال کسب جایگاه شغلی مناسب‌تر هستند. شما به راحتی می‌توانید از این ویژگی منحصر به فرد لینکدین برای تکمیل کردن پرسنل خود استفاده کنید. چرا که ابزارهای جستجوی مختلفی برای پیدا کردن افراد واجد شرایط و جویای کار در لینکدین وجود دارند.

قبل از استخدام با روحیات و تجارب کارمند خود آشنا می‌شوید

لینکدین کار کارفرمایان بسیار راحت کرده؛ چرا که تنها با یک کلیک می‌توانید به رزومه کامل فرد مورد نظر خود دست پیدا کنید و از روحیات، ترجیحات و هر آنچه که برای شما مهم است درباره کارمند خود بدانید باخبر شوید. امکان گفتگو قبل از استخدام، امکان انجام گزینش به صورت آنلاین و غیره از جمله کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان در جهت یافتن بهترین افراد است.

کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان

از آخرین اخبار صنفی باخبر می‌شوید

برای بقا در بازار حتما باید از آخرین اخبار و تغییرات در بازارهای جهانی مربوط به صنعت خود باخبر باشید. لینکدین پلتفرم بسیار محبوبی برای جستجوی آخرین اخبار، روندها، گزارش‌ها و غیره است. زمانی که اطلاعات پروفایل خود را تکمیل می‌کنید، آپدیت‌های خبری مبنی بر اطلاعات شخصی‌تان به شما نمایش داده می‌شوند. همچنین با جستجوی پایگاه‌های خبری می‌توانید از آخرین اخبار اقتصادی، دارایی، سیاسی و غیره در سطح کشوری و بین‌المللی آگاه شوید.

برندسازی شخصی و شرکتی در لینکدین معجزه می‌کند

اگرچه برای یافتن مشتریان بالقوه، اینستاگرام و فیسبوک گزینه‌های‌ بهتری هستند، اما لینکدین جایی است که اکثر (بیش از 90درصد) اعضای آن را افراد مجرب، متخصص و کاربلد تشکیل داده و این موضوع باعث شده تا این پلتفرم، سکوی پرتاب استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شود. با ایجاد یک پروفایل استاندارد و جذاب، خیلی راحت می‌توانید کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید، دست به فروش آنلاین بزنید، سرنخ‌های جدیدی ایجاد کنید، از نقطه نظرات دیگران (مشتریان بالقوه یا دائمی) خود استفاده کنید و در کل یک پایگاه قوی در میان افراد حرفه‌ای داشته باشید.

با لینکدین رقبا و بازار را رصد می‌کنید

یکی دیگر از کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان این است که آنها را از آخرین تغییرات و بهبودهای رقبای خود آگاه می‌سازد. در عین حال که با رقبا در بازار اصلی در رقابت هستید، در شبکه اجتماعی لینکدین هم باید به نحوی به رقابت بپردازید. شرکت‌های بزرگ و کوچک با به نمایش گذاشتن آمار فروش خود، رویدادهایی که در آنها شرکت خواهند کرد، روند بازار و ده‌ها مطلب دیگر ناخواسته به رقبای خود اطلاعات مفیدی خواهند داد که هرگز در دیگر شبکه‌های اجتماعی دیده نمی‌شوند. شما به عنوان یک کارفرما باید رقبا را تحت نظر داشته باشید و بالا و پایین‌های بازار خود را رصد کنید. این مزایا تنها با فعالیت کردن در لینکدین برای شما امکان‌پذیر خواهند شد.

کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان

مزایا و کاربردهای لینکدین برای کارفرمایان را دست کم نگیرید

لینکدین یک ابزار شبکه‌ای مهم برای حرفه‌ای‌ها است؛ حتی اگر فردی درونگرا هستید و از رویدادهای شبکه متنفر هستید، باز هم می‌توانید از ارتباطات معنی‌دار لینکدین در جهت تقویت برند و کسب‌وکار خود استفاده کنید. همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، از طریق لینکدین می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید، افراد بیشتری را از وجود کسب‌وکارتان آگاه سازید، روند استخدام را راحت‌تر کنید، سرنخ‌های جدیدی ایجاد کنید، خدمات پس از فروش و همچنین ارتباط بهتری با مشتریان دائمی خود داشته باشید. اگر تا بحال به فکر ایجاد کردن یک پروفایل در لینکدین نبودید، پس از خواندن این مطلب قطعا ساخت یک حساب کاربری در این شبکه اولین کاری است که انجام خواهید داد.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *