فهرست مطالب

فروش در سایت Shopify | راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با کمترین هزینه

اهمیت وجود شاپیفای برای فروشندگان آنلاین

شاپیفای (Shopify) یکی از سرویس‌های فروشگاه‌ساز آنلاین است که قبل از به وجود آمدن آن، ایجاد یک فروشگاه اینترنتی نیازمند کدنویسی‌های فراوان بود. با گسترش اینترنت در نقاط مختلف جهان و روی آوردن مردم برای خرید از دنیای مجازی، تعداد فروشگاه‌های آنلاین روزبه‌روز افزایش یافت به طوری که در هر کشوری حداقل ده بازار اینترنتی وجود دارد و در سطح بین‌المللی نیز فروشگاه‌هایی نظیر Alibaba،  Amazon، Etsy و Ebay در حال گسترش مرزهای کسب‌وکار خود هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با فروش در سایت Shopify و ایجاد یک فروشگاه آنلاین جذاب و دوست‌داشتنی آشنا کنیم تا شما هم به یکی از فروشندگان برخط تبدیل شوید!

آمار فروش در سایت Shopify

نقش Shopify در شکل‌گیری کسب‌وکارهای آنلاین غیرقابل پوشش است و بسیاری از سایت‌های فروش آنلاین که شبانه‌روز با آنها سروکار دارید، از طریق همین وب‌سایت ایجاد شده‌اند. آمارها حاکی از آن هستند که بیش از یک میلیون فروشگاه اینترنتی از طریق شاپیفای ایجاد شده‌ است. همچنین فروشگاه‌هایی که به وسیله سایت Shopify طراحی شده‌اند در بیش از 175 کشور جهان یافت می‌شوند و مهم‌تر اینکه شاپیفای تنها 5000 هزار کارمند دارد، درحالی‌که میزان فروش در سایت Shopify (سایت‌هایی که از طریق شاپیفای ایجاد شده‌اند) به بیش از 230 میلیارد دلار می‌رسد که واقعا رقم بسیار قابل‌توجهی است.

فروش در سایت Shopify

سایت Shopify دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد

شاپیفای به دستان یک برنامه‌نویس جوان که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده بود در سال 2004 ایجاد شد. او که ابتدا قصد داشت برای فروش اسنوبردهای خودش یک فروشگاه اینترنتی بسازد، با طراحی یک پلتفرم جامع‌تر فروش در سایت Shopify را برای همه کاربران عملی کرد. پس از دو سال یعنی در سال 2006، برنامه‌نویس جوان (Lutke) موفق شد سایت شاپیفای را تاسیس کند که حالا به عنوان یکی از برترین فروشگاه‌سازه‌های دنیای دیجیتال لقب بگیرد.

سایت شاپیفای یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی، پولی و Hosted شده (میزبانی شده) است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا روند فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی در یک بستر خاص را بررسی کند و تراکنش‌های مالی و نحوه تحویل کالا به دست مشتریان را هم شخصی‌سازی کند. برای فروش در سایت Shopify، این فروشگاه‌ساز یک تضمین خدمات ارائه می‌دهد که همین امر باعث بالارفتن اعتبار فروشگاه شما نزد کاربران و مشتریان‌تان خواهد شد.

ایجاد سیستم API برای فروش در سایت Shopify

در سال 2009 با ایجاد سیستم API در سایت Shopify اولین گام این فروشگاه‌ساز به سوی پیشرفت شکل گرفت. با استفاده از این سیستم، افراد دیگر می‌توانند از یک بستر ماژول‌ها و محصولات مختلفی را به فروش برسانند و همچنین روند فروش را در خود سایت مدیریت کنند.

روند فروش در سایت Shopify

برای استفاده و فروش در سایت Shopify، شما ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت اصلی شاپیفای ایجاد کنید. پس از ساخت اکانت، شاپیفای یک مهلت تست رایگان دو هفته‌‌ای به شما می‌دهد. با پنلی که در اختیار شما قرار می‌گیرد به راحتی می‌توانید دامنه سایت خود را به آن متصل کرده و شروع به ویرایش سایت خود کنید. ارائه شاپیفای به صورت Hosted است و با استفاده از سیستم توزیع محتوا (CDN) آمازون کار می‌کند. این سیستم هوشمندانه می‌تواند یک سرویس تضمین شده برای شما ایجاد کند که با بالارفتن حجم بازدیدکنندگان سایت شما، منابع بیشتری را به فروشگاه‌تان اختصاص دهد تا هیچگاه با اختلال و کندی سرعت مواجه نشوید.

فروش در سایت Shopify

همانطور که گفته شد، مهم‌ترین مزیت فروش در سایت Shopify استفاده از آن بدون نیاز به برنامه‌نویسی، نصب و یا راه‌اندازی خاصی است. از طرف دیگر برای ساخت فروشگاه از سایت Shopify نیازی به هاست ندارید و روند ساخت فروشگاه برخط خود بسیار ساده و سریع اتفاق می‌افتد. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با روند فروش در سایت Shopify، به توضیحات مراحل زیر دقت کنید.

مرحله اول جهت فروش در سایت Shopify؛ ساخت اکانت

برای ساخت اکانت در سایت شاپیفای نمی‌توانید با آی‌پی ایران اقدام کنید. به این منظور بهتر است قبل از وارد شدن به سایت، از نرم‌افزارهای تغییر آدرس IP استفاده کنید. پس از اینکه حساب کاربری خود را ساختید، به شما یک دوره 14 روزه رایگان داده می‌شود. مشخصات خود، رمز عبور و نام فروشگاه آنلاینتان از جمله بخش‌هایی است که در ادامه باید در فرم‌های مربوطه پر کنید.

پس از طی مراحل بالا نوبت به بخش Create a Store یا همان ایجاد یک فروشگاه می‌رسد. برای این کار روی همین گزینه با همین نام کلیک کنید. در هیچ‌جای سایت از شماره تلفن، آدرس و آی‌پی ایرانی استفاده نکنید چرا که به‌محض وارد شدن به اکانت، دسترسی شما به فروشگاه‌تان به‌کلی قطع خواهد شد.

مرحله دوم؛ انتخاب قالب مناسب برای فروشگاه

کار با پنل مدیریت شاپیفای آنقدر راحت است که نیاز به توضیحات بیشتری ندارد. مرحله دوم فروش در سایت Shopify انتخاب قالب مناسب، سبک و در عین حال زیبا برای سایت‌تان است. از بین 73 قالب مختلفی که شاپیفای در اختیار شما قرار می‌دهد تنها 9 تا از آنها رایگان هستند. برای تغییر قالب سایت، در پنل کاربری به روی Online Store کلیک کرده و سپس وارد Explore Free Themes شوید.

فروش در سایت Shopify

مرحله سوم؛ بارگذاری محصولات جهت فروش در سایت Shopify

بعد از اینکه قالب سایت را انتخاب کردید، وقت بارگذاری محصولات‌تان در سایت می‌رسد. برای این منظور کافی است از منوی چپ گزینه Products (محصولات) انتخاب و در صفحه بعدی روی Add Product کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید عنوان، شرح محصول و چندین عکس از محصولات را بارگذاری کنید.

پیاده‌سازی دراپ شیپینگ برای فروش در سایت Shopify

برای فروش در سایت Shopify و بالا نگه‌داشتن میزان درآمد خود باید از ترندها و روش‌های روز استفاده کنید. یکی از این متدها دراپ شیپینگ است که اکثر فروشگاه‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند. در Dropshipping شما نقش خرده‌فروش را دارید که مانند پلی بین عمده‌فروش و مشتری عمل می‌کند. با توجه به موجودی عمده‌فروش، شما نیازهای مشتریان را برطرف می‌کنید و از این طریق به کسب سود می‌پردازید. برای راه‌اندازی دراپ شیپینگ شما نیازی به خرید یا اجاره انبار به صورت فیزیکی ندارید و تنها هنگامی به عمده‌فروش مراجعه می‌کنید که از مشتریان سفارش بگیرید.

برای اجرای شیوه Dropshipping جهت فروش در سایت Shopify کافی است با یک عمده فروش که لیست بلند بالایی از انواع کالا را در اختیار دارد وارد مذاکره شوید. با اینکار فروشگاه آنلاین خود را پر رونق‌تر از همیشه نشان می‌دهید و مشتریان بیشتری برای رفع نیازهای خود به سایت شما وارد خواهند شد.

برای فروش در سایت Shopify چقدر باید هزینه کرد

همانطور که گفتیم، برای استفاده از فروشگاه‌ساز شاپیفای شما تنها قادر به استفاده رایگان از آن برای مدت دو هفته هستید و پس اتمام آن دوره، می‌بایست یکی از طرح‌های پولی این سایت را خریداری کنید. برای خرید اکانت شاپیفای در ایران راه‌های مختلف و قانونی وجود دارد و از این بابت خیال‌تان راحت باشد.

فروش در سایت Shopify

برای استفاده از ارزان‌ترین طرح پولی شاپیفای باید 29 دلار در ماه پرداخت کنید. لازم به ذکر است که در طرح‌های گران‌تر، شاپیفای درصد کمتری از هر تراکنش مالی را برای خود برمی‌دارد و این طرح (29 دلاری) برای کسب‌وکارهای کوچکی که به تازگی وارد دنیای E-Commerce شده‌اند مفید است. طرح‌های پول دیگر سایت Shopify، 79 دلار و 299 دلار در ماه هزینه دارند و به غیر از دریافت کمتر کارمزد، امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

برای تبدیل شدن به یک فروشنده بین‌المللی روش‌های زیادی وجود دارد

اگر بازار جهانی را با بازار داخلی کشورمان مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که با محدودکردن فروشگاه خود به مشتریان داخلی، از طیف وسیعی از مشتریان بالقوه خارجی چشم‌پوشی کرده‌اید که می‌توانند در عرض چند روز کسب‌وکار کوچک شما را متحول کنند. برای مثال فکر کنید به‌جای زندگی در یک کشور 80 میلیونی، در یک کشور 8 میلیارد نفری زندگی می‌کردید، یعنی بازار هدف شما صد برابر بزرگ‌تر خواهد شد؛ لذا، در دنیای مدرن امروزی، هیچگاه دستیابی به بازارهای جهانی را پشت‌گوش نیندازید و همین حالا به فکر فروش در سایت Shopify باشید.​

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *