فهرست مطالب

فروش در سایت Alibaba | عرضه محصولات ارگانیک در بازار آنلاین علی‌بابا

علی‌بابا؛ فروشگاه آنلاینی که شما فروشنده آن هستید

اگر همین حالا از شما بخواهند نام بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین بین‌المللی را ببرید، حتما آمازون یا eBay را مد نظر خواهید داشت. با این که دو پلتفرم از مشهورترین و بهترین مارکت پلیس‌ها (Market Place) در دنیای آنلاین هستند، اما سایت علی‌بابا (Alibaba) چین بدون عرضه مستقیم حتی یک کالا در حال حاضر یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین به شمار می‌رود. فروش در سایت Alibaba بسیار راحت‌تر از فروش در ebay یا Amazon – حداقل برای ایرانی‌ها – است. با این وجود، برای فروش هوشمندانه در این سایت باید به چند نکته توجه داشته باشید که همگی آنها را در این پست آورده‌ایم.

آشنایی با سایت همه‌فن حریفِ Alibaba

درست مانند شرکت آمازون آمریکا، وب‌سایت Alibaba که در اصل توسط یک معلم چینی طراحی شده بود، در حال حاضر دارای چندین زیرشاخه است که هرکدامشان در بخشی از فناوری فعالیت دارند. پردازش ابری، بانکداری الکترونیکی، e-commerce (تجارت الکترونیکی)، و غیره از جمله زمینه‌های فعالیت سایت Alibaba هستند.

فروش در سایت Alibaba

در سایت Alibaba می‌توانید تولیدکننده چینی مد نظر خود را پیدا کنید و برای سفارش محصولات خود با تیراژ بالا به صورت آنلاین اقدام کنید. با این کار، دیگر نیازی به حضور فیزیکی شما در کشور چین نیست. همچنین فروش در سایت Alibaba به کشورهای دیگر نیز امکان‌پذیر شده است و شما به عنوان یک فروشنده بین‌المللی با ایجاد یک حساب کاربری در این سایت می‌توانید محصولات تولیدی خود را به فروش برسانید. فروشندگان سایت Alibaba حتی می‌توانند برای انتقال محصولات خود به کشورهای دیگر از زیرساخت‌های آمازون استفاده کنند که این موضوع باعث شده تا فروش در سایت Alibaba یک گزینه ایده‌آل به شمار بیاید.

فروش در سایت Alibaba مناسب چه کسانی است

به طور خاص، سایت Alibaba یک فروشگاه خرده فروشی مانند آمازون است، اما برای خرید عمده مناسب‌تر است و برای خرید تکی بهتر است از سایت‌هایی مثل Aliexpress که آن هم در چین مستقر است استفاده کرد. اما فروش در سایت Alibaba برای ایرانیانی که دارای تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی هستند بسیار مناسب است. با چند کلیک ساده می‌توانید محصولات خودتان را به سایر کشورها صادرات کنید و از کسب درآمد دلاری لذت ببرید.

تولیدکنندگان Private Label

محصولاتی که به صورت Private Label تولید می‌شوند در عمل با نام برند شما توسط یک کارخانه دیگر به دست مصرف کننده می‌رسند و سایت Alibaba بهترین گزینه برای پیدا کردن چنین مشتریانی است. برای مثال، فرض کنید شخصی در آلمان به دنبال تولیدکننده‌ای است که بتواند لامپ‌هایی را با نام برند X تولید کند. تولید کننده موظف است تمامی استانداردهای لازمی که شخص به دنبال آنها است را رعایت کند و به‌جای نام کارخانه خود، نام برند مشتری را درج کند.

سایت Alibaba بهترین پلتفرم حال حاضر برای پیدا کردن چنین تولیدکنندگانی است که بتوانید به وسیله زیرساخت‌های آنها دست به تولید محصولاتی با نام برند خود بزنید و در همین سایت به فروش برسانید.

فروش در سایت Alibaba

تولیدکنندگان عمده‌

یکی دیگر از مشتریان فروش در سایت Alibaba تولیدکنندگان عمده‌ای هستند که با کاهش هزینه‌ها و سود خود می‌توانند اجناس با کیفیتی را در تیراژ بالا به دست مشتریان بین‌المللی برسانند. برای رقابت در بازار آنلاین Alibaba، اولین و آخرین فاکتور، قیمت است. اگر تولیدکننده یکی از گروه‌های زیر هستید و قابلیت تولید با کیفیت با هزینه‌های حداقلی را دارید برای فروش در سایت Alibaba امیدوار باشید:

پوشاک لوازم الکتریکی اکسسوری‌ها لوازم جانبی موبایل صنایع دستی محصولات مربوط به حیوانات
سخت‌افزار اسباب‌بازی و سرگرمی محصولات مربوط به ورزش کیف و چمدان بسته‌بندی و چاپ محصولات بهداشتی و پزشکی
لوازم جانبی کامپیوتر ادوات کشاورزی کودهای شیمیایی لوازم اداری و مدرسه ماسک‌های صورت طبیعی ماشین‌آلات سنگین
مبلمان خانگی و اداری وسایل مربوط به کودکان لوازم یدکی خودرو محصولات کشاورزی لوازم مربوط به ارتباطات راه دور لوازم خانگی

چه محصولاتی را برای فروش در سایت Alibaba در نظر بگیریم

از آنجایی که طیف وسیعی از محصولات برای فروش در سایت Alibaba وجود دارند، در نگاه اول ممکن است ناامید شوید و جایی برای محصولات خود پیدا نکنید. اما برای شما چند راهکار ساده داریم که به وسیله آنها می‌توانید در خصوص فروش در سایت Alibaba هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید.

  • ثبت آدرس ایمیل در Alibaba Alert: با ثبت ایمیل خود در سامانه Alibaba alert آخرین درخواست‌های خریداران به آدرس ایمیل شما فرستاده خواهد شد و می‌توانید به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید
  • تحقیق بازار (Market Research): برای اینکه بیشتر و دقیق‌تر با بیشترین فروش محصولات در سایت Alibaba آشنا شوید بهتر است تحقیق در بازار انجام دهید. برای مثال ببینید آیا امکان دارد شما هم همان کالا را با همان قیمت و کیفیت تولید کنید و آن را برای فروش در سایت Alibaba لیست کنید

فروش در سایت Alibaba

برای فروش در سایت Alibaba از کجا شروع کنید؟

اولین اقدامی که برای فروش در سایت Alibaba باید بردارید، ایجاد حساب کاربری یا همان اکانت است. برای ساخت حساب کاربری به یک ایمیل معتبر، شماره تلفن و موقعیت جغرافیایی ثابت برای شرکت خود لازم دارید. برای حساب بازکردن شما می‌توانید به عنوان خریدار، فروشنده و یا ترکیبی از هر دو آنها را انتخاب کنید.

ساخت پروفایل برای شرکت

پس از اینکه ایمیل شما از طریق سایت Alibaba مورد تایید قرار گرفت، نوبت به ایجاد کردن یک پروفایل شخصی برای شرکت می‌رسد تا مشتریان بالقوه بتوانند اطلاعات مفیدی را از طریق این صفحه بدست آورند. از این‌رو، این صفحه بهتر است حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • معرفی جامع کسب و کار خود
  • موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار
  • معرفی کامل محصولاتی که می‌توانید تولید کنید
  • معرفی کامل محصولاتی که در حال حاضر در سایت Alibaba برای فروش دارید
  • معرفی زیرساخت‌ها و پرسونل کلیدی کسب و کار

صفحه اصلی کسب و کارتان رابطه مستقیمی با میزان فروش شما در سایت علی بابا دارد. پس برای پر کردن اطلاعات آن زمان زیادی بگذارید و در صورت لزوم از افراد باتجربه استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود عکسی از تمامی گواهی‌نامه‌ها، ایزوها و استانداردهای بین‌المللی که شرکت شما موفق به اخذ آنها شده است را در صفحه اول بگنجانید.

بارگذاری محصولات و قیمت‌گذاری آنها

پس از ایجاد صفحه مخصوص کسب‌وکارتان نوبت به وارد کردن لیستی از محصولاتتان می‌رسد. برای هر محصول بهتر است اطلاعات جامع و مفصلی را ارائه دهید و در صورت امکان از عکس‌های آتلیه‌ای برای محصولات استفاده کنید. در این مرحله سعی کنید لیست کاملی از محصولات خودتان را ارائه دهید تا نظر مشتریان بالقوه جلب شود و روی کسب‌وکارتان حساب ویژه‌ای باز کنند.

برای دریافت وجه در قبال فروش در سایت Alibaba چه کاری باید انجام داد

از آنجایی سایت Alibaba یک فروشگاه آنلاین بین‌المللی است، راهکارهای متعددی را برای انتقال وجوه به فروشندگان در نظر گرفته است. از سامانه‌های بومی کشور چین گرفته تا سرویس‌های مالی بین‌المللی مثل PayPal همگی با سایت Alibaba همکاری دارند.

  • پرداخت از طریق کردیت کارت‌ها
  • پرداخت از طریق دبیت کارت‌ها
  • استفاده از سرویس PayPal
  • استفاده از سرویس Western Union
  • استفاده از سرویس PayLater

فروش در سایت Alibaba

آیا می‌توان از داخل ایران درآمد ارزی را تبدیل به ریال کرد؟

با کمی جستجو خواهید فهمید که برای افتتاح حساب بین‌المللی و دریافت کارت‌هایی مثل Master Card یا PayPal شرکت‌های ایرانی فراوانی هستند که شما را در این امر کمک می‌کنند. هنگامی که موفق شدید از طریق فروش در سایت Alibaba به درآمد قابل توجهی برسید، با استفاده از شرکت‌های شخص ثالث ایرانی به راحتی می‌توانید درآمد ارزی خود را به ریال تبدیل کنید.

از همین حالا فروش در سایت Alibaba را شروع کنید

اگر به فکر سرمایه‌گذاری کلان هستید و قصد دارید آینده درخشانی را برای خود فراهم کنید، فروش در سایت Alibaba یکی از راه‌هایی است که می‌توانید طی کنید. با کمک این فروشگاه آنلاین می‌توانید محصولات تولیدی خود را به صورت انبوه یا تکی به دست مصرف‌کنندگان خارجی برسانید و درآمد ارزی کسب کنید. اما بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با شرکت‌هایی که در این امر تجربه و تخصص دارند حتما مشورت بگیرید.​

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *