فهرست مطالب

فروش در آمازون | کسب درآمد ارزی با فروش کالا در آمازون

آمازون؛ بازاری به اندازه یک سیاره!

هرگاه صحبت از سایت آمازون می‌شود، یاد فرصت‌های عالی خرید محصولاتی می‌افتیم که به خاطر تحریم‌ها نتوانستیم به آنها دست پیدا کنیم. اما با پیشرفت فناوری و شرکت‌های خصوصی که رابط بین ایرانی‌ها و بازارهای آنلاین هستند، نه تنها می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید از این سایت‌ها بخرید، بلکه فروش در آمازون نیز برای شما امکان‌پذیر شده است. با دیده شدن محصولات شما اعم از فیزیکی و دیجیتالی در وب‌سایت آمازون قطعا تعداد مشتریان‌تان چندین برابر خواهد شد.

چرا باید به فکر فروش در آمازون باشیم

مارکت پِلیس (Market Place) یا همان بازارهای آنلاین فراوانی حتی در ایران وجود دارند که می‌توانید محصولات تولیدی یا وارداتی خود را در آنها بارگذاری کنید و به فروش برسانید. اما همیشه به این فکر کنید فروش در آمازون یعنی داشتن ویترینی که جمعیت کل جهان می‌توانند از آن دیدن کنند که این امر شانس فروش محصولاتتان را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر می‌توانید با فروش در آمازون درآمد ارزی کسب کنید که در مقطع کنونی یکی از بهترین روش‌های رسیدن به ثبات اقتصادی است. به چند دلیل زیر بایستی همین حالا فکر فروش در آمازون را به صورت عملی پیاده‌سازی کنید.

فروش در آمازون

  • 64 درصد از افرادی که محصولات مدنظر خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند، گزینه اول‌شان خرید از آمازون است. در حالی که سهم eBay تنها 6 درصد است
  • نزدیک به 50 درصد از کل جمعیت آمریکا حداقل یک بار در ماه از آمازون خرید می‌کنند
  • فروش در آمازون یا حداقل داشتن فروشگاه در این سایت به فروش داخلی محصولات شما کمک می‌کند و به نحوی باعث برندسازی خواهد شد
  • تعداد فروشندگان فعال در آمازون (تا سال 2020) از مرز 2 میلیون نفر عبور کرد
  • فروش روزانه آمازون به طور میانگین 14 میلیون دلار است
  • به طور میانگین در هر ثانیه نزدیک به 310 کالا از آمازون خریداری می‌شود

نگاهی اجمالی به نحوه خرید و فروش در آمازون

در دهه 90 میلادی وقتی اولین نسخه سایت آمازون راه‌اندازی شد، تنها کالایی که می‌توانستید در آن پیدا کنید، کتاب و مجلات بودند. پس از گذشته سه دهه، تعداد محصولاتی که برای فروش در آمازون فهرست شده‌اند از مرز 400 میلیون گذشته است. همین پیشرفت باعث شده تا جف بیزوس – مالک شرکت آمازون – یکی از ثروت‌مندترین افراد روی کره خاکی لقب بگیرد و سایت آمازون پلتفرمی مناسب برای فروشندگان آنلاین از سراسر دنیا در نظر گرفته شود.

در همان سال‌های ابتدایی، سایت آمازون اجناس و محصولات مختلفی را خریداری می‌کرد و در انبارهای خود نگه می‌داشت. اما بالاخره در سال 2006 تصمیم بر این شد که در سایت آمازون از تولیدکنندگان مطرح بین‌المللی به عنوان فروشندگان مستقیم استفاده شود. برای مثال وب‌سایت آمازون به جای خرید محصولات سونی، نماینده این شرکت را به عنوان فروشنده معرفی می‌کرد و تمام کارهای انبارش، موجودی و غیره را برون‌سپاری کرد. وب‌سایت آمازون تنها برای هر فروش موفق درصدی از مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد برای خود نگه می‌داشت.

فروش در آمازون

با به وجود آمدن بخش فروش مستقیم توسط تولیدکنندگان در وب‌سایت آمازون – به دلیل ترافیک بالای وب‌سایت و مورد قبول واقع شدن آن نزد مردم – فروشندگان بسیاری به جای اینکه یک فروشگاه مستقل راه‌اندازی کنند، حساب کاربری در آمازون باز کرده و محصولات خود را در ویترین این وب‌سایت به معرض نمایش قرار می‌دهند. جالب است بدانید در کشور آمریکا با بیش از 300 میلیون نفر جمعیت، از هر سه نفر شهروند یک نفر به صورت هفتگی از فروشگاه آنلاین آمازون خرید می‌کند.

کسب درآمد بی‌وقفه 24 ساعته با فروش در آمازون

با ایجاد یک حساب کاربری در سایت آمازون و فروش محصولات خود به سراسر دنیا خیلی راحت می‌توانید حتی بدون اینکه یک قدم بردارید، درآمد دلاری داشته باشید. شاید به این فکر کنید که کسب درآمد ارزی از داخل ایران به دلیل تحریم‌های سیاسی و اقتصادی امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه باید بگوییم که این مشکل با همکاری شرکت‌های خصوصی ایرانی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارند از بین رفته است و با کمی سنجیده عمل‌کردن فروش در آمازون از داخل ایران امکان‌پذیر است.

آشنایی با نحوه فروش در آمازون از داخل ایران

برای کسب درآمد ارزی، فروش در آمازون بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روشی است که می‌توان در حال حاضر به آن فکر کرد. کافی است نکاتی که در این مطلب می‌خوانید را دقیقا اجرا کنید تا در مراحل اولیه ایجاد حساب کاربری در آمازون به مشکل بر نخورید.

آشنایی با 4 روش اصلی فروش در آمازون

برای فروش بهتر در سایت آمازون بهتر است پیش از هر کاری با روش‌های فروش محصولات در این سایت آشنا شوید. به‌طورکلی 4 روش اصلی برای فروش در آمازون در نظر گرفته شده‌اند:

  • روش FBM: در این روش از فروش در آمازون، مسئولیت تمامی پروسه فروش اعم از بسته‌بندی، مرجوع کردن، تعویض کالا، بازپرداخت هزینه و خدمات پس از فروش بر عهده شما (فروشنده) خواهد بود
  • روش FBA: در این روش از فروش در آمازون، تمام مسئولیت‌ها برگردن این وب‌سایت خواهد بود و تنها کاری که شما به عنوان فروشنده انجام می‌دهید تامین کالا به وسیله ارسال آن به یکی از انبارهای آمازون است
  • روش MCF: در این روش از فروش، شما قادر به استفاده از انبارهای آمازون برای ذخیره اجناس برای وب‌سایت آمازون و یک برند دیگر خواهید شد
  • روش SFP: در این روش از فروش در آمازون، شما به عنوان یک فروشنده داخلی قادر خواهید شد تا کالای خریداری شده را مستقیما از انبار خود به دست مشتری برسانید. با نمایش دادن نشان PRIME در کنار سفارش‌ها متعهد می‌شوید تا کالا را کمتر از 48 ساعت و بدون اخذ هزینه اضافه به دست خریداران برسانید

فروش در آمازون

فروش در آمازون از داخل ایران

برای شروع بهتر است قبل از افتتاح حساب کاربری در آمازون، از طریق شرکت‌های مالی معتبر ایرانی یک حساب بانکی بین‌المللی به همراه یک کردیت کارت باز کنید. پس از آن، در هنگام پر کردن فرم‌های سایت آمازون، محل زندگی خود را با بانک بین‌المللی که در آن حساب باز کرده‌اید تطبیق دهید. هرگز با IP ایران وارد پنل فروش خود نشوید و در هیچ یک از فرم‌ها نامی از ایران نبرید. برای افتتاح حساب بین‌المللی بهتر است یکی از کشورهایی را انتخاب کنید که مورد تایید آمازون باشد، برای این کار امارات یا ترکیه بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان هستند.

پس از طی مراحل بالا نوبت به بارگذاری محصولات در ویترین آمازون است. با حساب کاربری Individual برای درج تعداد مشخصی از محصولات هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود، اما اگر بخواهید به‌صورت حرفه‌ای در آمازون فعالیت کنید نیاز به حساب کاربری Professional دارید.

بهترین محصولاتی که ایرانی‌ها می‌توانند در آمازون به فروش برسانند

طبق آمار بیش از نصفی از محصولات دیجیتالی که در آمریکا به فروش می‌رسند از طریق سایت آمازون خریداری می‌شوند. پس برای شروع لازم نیست حتما از محصولات فیزیکی برای فروش استفاده کنید. کتاب‌های دیجیتالی، کتاب‌های صوتی، نرم‌افزارهایی که خودتان برنامه‌نویسی کرده‌اید و تمامی محصولات دیجیتالی بهترین گزینه برای شروع کسب درآمد ارزی با فروش در آمازون هستند.

رمان‌های فارسی را به زبان‌های دیگر ترجمه کنید و به صورت دیجیتالی روی آمازون قرار دهید. بسیاری از افراد با همین روش توانسته‌اند درآمد چشمگیر ارزی برای خود دست‌وپا کنند. همچنین می‌توانید برای ایرانیان مقیم خارج، کتاب‌های فارسی را به صورت دیجیتالی یا صوتی درآورده و به ویترین محصولات خود اضافه کنید.

نه تنها کتاب‌های دیجتیالی بلکه فروش کتاب‌های چاپی و عمدتا دست دو نیز بازار خوبی در آمازون دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق روش فروش FBA استفاده کنید و محصولاتتان را به یکی از انبارهای آمازون برسانید.

برای فروش در آمازون از همین حالا اقدام کنید

بازارهای آنلاین نه‌تنها برای کسب درآمد مفید هستند بلکه می‌توانند مانند سکوی پرتابی برای افرادی که نیاز به تلنگر دارند عمل کنند. بسیاری از افراد با فروش کتاب‌هایی که خودشان نوشته‌اند و سپس در سایت آمازون بفروش رسانده‌اند حالا به شخصیت‌های معروفی تبدیل شده‌اند. برای فروش در آمازون مهم نیست چه چیزی می‌فروشید، کی هستید و کجا زندگی می‌کنید، همین که بتوانید قوانین فروش را رعایت کنید و رفته‌رفته به تعداد مشتریان خود بیفزایید کافی است.​

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *