فهرست مطالب

شماره تلفن مجازی بین المللی | راه‌های خرید و ایجاد شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره مجازی چیست؟

شماره تلفن مجازی یکی دیگر از خدماتی است که به وسیله آن می‌توانید – بر پایه امواج رادیویی ارتباط – برقرار کنید. در واقع می‌توان گفت با خرید شماره تلفن مجازی بین المللی و اینترنتی از یک کشور دیگر (با پیش شماره همان منطقه) می‌توانید از تمامی امکاناتی که در حال حاضر در شماره تلفن‌های واقعی وجود ندارند و یا با محدودیت مواجه هستند، استفاده کنید.

از شماره تلفن مجازی بین المللی چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

برخی از سایت‌های اینترنتی برای ارسال کد تاییدیه نیاز به یک شماره تلفن غیرایرانی (بدون پیش شماره 98+) دارند. از این‌رو کاربران چنین سایت‌هایی می‌بایست هرچه سریع‌تر به فکر خرید شماره تلفن مجازی بین المللی باشند که پیش شماره همان کشور (هر کشوری بغیر از ایران) را داشته باشد.

به زبان ساده‌تر با داشتن یکی از شماره تلفن های مجازی و ارسال پیام و برقرار کردن تماس، مانند این است که شما در همان کشور حضور دارید و از داخل یکی از خانه‌های همان شهر مشغول صحبت کردن هستید. این ویژگی برای ایرانیان بیش از پیش مهم شده است؛ تمام سایت‌های فریلنسری معتبر جهان دسترسی ایرانیان را محدود کرده‌اند، به طوریکه برای ثبت نام اولیه می‌بایست شماره تلفنی به غیر از شماره‌ای با پیش شماره 98+ ارائه دهید.

شماره تلفن مجازی بین المللی

برخی از شبکه‌های مجازی مانند تلگرام، فیسبوک و توییتر به همراه اکثر نرم افزارهای معتبر مانند محصولات شرکت ماکروسافت، آدوبی و غیره برای پیگیری و استفاده از خدماتشان نیاز به یک شماره تلفن غیر ایرانی دارند که با خرید یک شماره تلفن مجازی بین المللی این مشکل بر طرف خواهد شد.

آیا شماره تلفن مجازی بین المللی معایبی هم دارد؟

نداشتن مالکیت خط را می‌توان به عنوان مهم‌تری معضل استفاده از شماره تلفن مجازی بین المللی دانست. این شماره‌ها به لحاظ قانونی قابلیت تغییر دادن مالک را ندارند. یکی دیگر از مشکلات شماره تلفن مجازی بین المللی این است که حتی اگر با شما تماس هم بگیرند هزینه آن به پای شما نوشته خواهد شد.

به دلیل این که این شماره‌ها یکی از انشعابات خط تلفن 5 رقمی است، شماره تماس گیرنده هیچگاه برای شما نمایش داده نمی‌شود. به این معنی که تماس در شماره‌های مجازی برای شما دایورت (Divert) خواهند و امکان نمایش دادن آنها به هیچ وجه مقدور نیست.

شماره تلفن مجازی آمریکا

شما به وسیله شماره تلفن مجازی آمریکا قادر خواهید بود به راحتی تماس تلفنی با پیش شماره 1+ (پیش شماره آمریکا) برقرار کنید. همچنین می‌توانید از این شماره به مقاصد و کشورهای مختلف پیامک ارسال کنید و بدون هیچ مشکلی تماس و پیام دریافت کنید.

نکته قابل توجه این است که دریافت پیامک و تماس از خطوط و شماره های تلفن مجازی آمریکا در سراسر جهان بدون هزینه است و با استفاده از این شماره می‌توانید بدون هیچ مشکلی در سایت‌ها و نرم افزارها تایید کنید. این شماره‌ یک خط کاملا اختصاصی است که پنل مدیریت آن نیز منحصرا در دستان شما خواهد بود. همچنین در اکثر شماره تلفن های مجازی بین المللی و آمریکایی امکان دریافت پیام و تماس با شماره‌های داخل ایران نیز میسر است.

خرید شماره تلفن مجازی آمریکا

برای خرید چنین سرویسی کافی است یک بار اشتراک آن را خریداری کنید و بدون نیاز به پرداخت هزینه به صورت ماهیانه یا آبونمان، سال‌ها از آن استفاده کنید. به هنگام خرید مطمئن شوید که خط تلفن مجازی بین المللی که خریداری می‌کنید، اختصاصی بود و به هیچ عنوان قبلا مورد استفاده قرار نگرفته باشد. هر خط شماره تلفن می‌بایست به یک شخص ارائه شود.

شماره تلفن مجازی بین المللی

شماره تلفن مجازی اروپا

یکی دیگر از گزینه‌های پیش‌رو برای افرادی که به دنبال داشتن یک شماره تلفن مجازی بین المللی هستند، استفاده از شماره‌هایی با پیش شماره (کد) کشورهای اروپایی است. اکثر کشورهای اروپایی فاقد هرگونه تحریم هستند و داشتن یک شماره حتی مجازی از آنها می‌تواند بسیاری از مسائل را برای ما حل کنند.

در واقع با خرید شماره مجازی یکی از کشورهای اروپا شما به صورت مجازی به یکی از شهروندان همان کشور تبدیل خواهید شد – درست مانند وقتی که از فیلترشکن استفاده می‌کنید. برخی از بهترین کشورهای اروپایی که پیش شماره آنها مورد قبول اکثر سایت‌ها و شرکت‌های معتبر هستند به قرار ذیل است:

روسیه/ سوئد/ فنلاند/ نروژ/ دانمارک/ اسپانیا/ ایتالیا/ آلمان/ اتریش/ سوئیس/ ترکیه/ پرتغال/ فرانسه/ هلند/ بلژیک.

آیا شماره تلفن مجازی بین المللی با تلفن اینترنتی تفاوت دارد؟

در یک کلام می‌توان گفت بله. تلفن اینترنتی یک شماره تلفن ثابت است که در بستر اینترنت ارائه می‌گردد و مانند تلفن ثابت، سیم کشی مخابراتی ندارد. مراکز ارائه دهنده شماره تلفن مجازی بین المللی در واقع یک شماره تلفن 5 رقمی دارند که می‌توانند با دستکاری کردن سه رقم آخر آن، هزاران شماره جدید بسازند و آنها را به فروش برسانند.

آیا امکان داشتن تلفن مجازی بین المللی به صورت رایگان است؟

ساخت رایگان شماره تلفن مجازی بین المللی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد اما هرگز غیرممکن نخواهد بود! شما با داشتن یک شماره مجازی انگلیسی که در فضای مجازی کاملا تایید شده است می‌توانید با اقوام و دوستانی که در کشور انگلستان دارید بدون هیچ مشکلی در تماس باشید. با داشتن چنین شماره‌ای دیگر نگران پرداخت هزینه‌های گزاف مربوط به مکالمات بین‌المللی نیستید.

همچنین می‌توانید برای ارسال و دریافت کد تاییدیه گوشی‌ها و محصولات شرکت اپل برای ساخت Apple ID از این گونه شماره های مجازی بین المللی استفاده کنید. اما آیا می‌توان چنین شماره‌های با ارزشی را به صورت رایگان بدست آورد؟ بله! در ادامه به برخی از نرم افزارهایی که چنین سرویسی را ارائه می‌دهند خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن TextNow

برنامه TextNow یکی از بهترین برنامه‌ها جهت ساخت شماره تلفن مجازی بین المللی به خصوص برای کشورهای کانادا و آمریکا است. TextNow یک نوع برنامه VoIP است که پس از ثبت نام امکان ارسال و دریافت پیام و تماس با شماره اختصاصی و مجاز خود فراهم می‌شود.

با شماره های اختصاصی و مجازی این اپلیکیشن می‌توانید با دوستان و خانواده خود که در دو کشور کانادا یا آمریکا هستند به خوبی ارتباط برقرار کنید و نگران هزینه‌های زیاد تلفن‌های ثابت نباشید. یکی از مزیت‌های شماره های مجازی بین المللی این اپلیکیشن این است که دریافت پیام و تماس کاملا رایگان است برای شما هیچ هزینه‌ای را در بر نخواهد داشت.

شماره تلفن مجازی بین المللی

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر از شماره مجازی این اپلیکیشن به کشورهایی به غیر از کانادا و آمریکا پیام بدهید یا تماس حاصل کنید، مجبور خواهید شد تا هزینه آن را کامل پرداخت کنید. همچنین اینکه نسخه اصلی و رسمی این برنامه تنها در آمریکا عرضه شده است، پس اگر قصد استفاده از این برنامه را دارید باید به فکر تهیه آن از منابع غیر رسمی باشید که این کار هرگز پیشنهاد نمی‌شود.

سایت Stickynumber

یکی دیگر از روش‌های بدست آورد شماره تلفن مجازی بین المللی به صورت رایگان استفاده از سایت Stickynumber است که شماره های ارائه شده در آن همگی برای کشور انگلستان می‌باشند. درست مانند اپلیکیشن TextNow که خطوط مجازی آن برای دو کشور کانادا و آمریکا بود، سایت استیکی‌نامبر شماره های مجازی ارائه می‌دهد که بیشتر برای افرادی که قصد ایجاد ارتباط با یکی از شهروندان بریتانیا را دارند مفید است.

شما با داشتن یکی از شماره های مجازی این سایت می‌توانید بدون محدودیت در سایت‌های فریلنسری، سایت‌های نرم افزاری و هر آنچه که با پیش شماره ایرانی (98+) مشکل دارند ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید برای ساخت اکانت در سایت اپل (Apple ID) از شماره های این سایت استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

در این بخش قصد داریم به چندین سوال پرتکرار پیرامون شماره تلفن مجازی بین المللی پاسخ دهیم.

سوال: آیا می‌توان در آن واحد چند شماره تلفن مجازی بین المللی داشت؟

پاسخ: بله. شما می‌توانید هر تعداد خط و شماره مجازی که احتیاج دارید را خریداری و یا به صورت رایگان ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که شماره مجازی که به صورت رایگان ایجاد می‌شود از اعتبار و امنیت بسیار پایینتری برخوردار خواهد بود.

سوال: آیا بین شماره مجازی عادی با شمار مجازی بین‌المللی تفاوتی است؟

پاسخ: بله. برخی از شرکت‌ها شماره های مجازی عادی را که تنها یک بار مصرف هستند به فروش می‌رسانند. شماره مجازی عادی قابلیت تنها یکبار دریافت کد از هر نرم افزاری را دارد و پس از بلااستفاده خواهد شد. اما شماره های مجازی بین المللی قابلیت دریافت و ارسال بینهایت پیام و تماس هستند.

شماره تلفن مجازی بین المللی

سخن پایانی

به منظور دور زدن تحریم‌ها و کسب اعتبار برای کسب و کار خود، ایجاد یک خط شماره مجازی بین‌المللی در ایران بسیار باب شده است. با داشتن یک خط از این شماره‌ها – همانطور که گفته شد – می‌توانید کدهای تاییدیه نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف و همچنین شبکه‌های اجتماعی را بدون هیچ مشکلی دریافت کنید.

همچنین می‌توانید با دوستان و خانواده خود از طریق همین شماره‌ها با کمترین هزینه ارتباط برقرار کنید. سایت‌هایی که به صورت رایگان چنین شماره‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، کم نیستند اما استفاده از آنها مشکلات احتمالی را در پی خواهد داشت (هر ارزانی بی علت نیست!).

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *