فهرست مطالب

برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک | از میلان و نیویورک تا دبی، لندن و استانبول!

اهمیت حضور در برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک

هنگامی که خط تولید لباس خود را شروع می‌کنید متوجه اهمیت حضور در برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک می‌شوید. زیرا باید محصولتان را برای نشان دادن به جهانیان آماده کنید. قطعا شما باید در یک یا چند نمایشگاه تجاری شرکت کرده و برای بازاریابی نام تجاری خود (برند) در نمایشگاه حضور یابید. در این حین شناخت برترین نمایشگاه‌های صنعت پوشاک بسیار اهمیت پیدا می‌کند. فقط با نگاهی گذرا به گزینه‌هایی که در شیکاگو، آتلانتا، دالاس، میامی ،انگلستان، میلان و آسیا در دسترس هستند، کاملاً واضح است که می‌توانید در نمایشگاه‌های تجاری خارق العاده مد مختلف شرکت کنید و برای برندسازی شرکت‌تان حرکتی رو به جلو بکنید.

برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک

صنعت لباس، مد و پوشاک همواره در مورد پیروی از ترندها و ارائه محصولات جدید است. به همین دلیل است که این هر حرفه به شدت درگیر رویدادهایی مانند نمایشگاه های تجاری و هفته‌های مد می‌باشد. بدون شک شرکت در این رویدادها بهترین راه برای شناخت محصولات و مارک‌های جدید است اما در عین حال مکانی است که کمپانی‌ها می‌توانند به بازاریابی شبکه‌ای دست یابند. در ادامه مطلب، با برخی از برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک جهان آشنا می‌شوید.

هدف از برگزاری برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک چیست؟

سایت معتبر Entrepreneur.com نمایشگاه تجاری را اینگونه تعریف می‌کند: “نمایشگاهی برای شرکت‌های یک صنعت خاص برای نمایش و عرضه محصولات و خدمات جدید خود. شرکت کردن در بیشتر نمایشگاه های این چنینی برای عموم آزاد نیست و تنها به نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های مطبوعاتی امکان بازدید داده می‌شود. اما نمایشگاه های صنعت پوشاک و مد رویداد ویژه‌ای هستند که طراحان لباس و صاحبان برندها، مد جدید خود را به مشتران و به اصطلاح خرده‌فروشان عرضه می‌دارند تا هرچه بیشتر مردم با برند آنها آشنا شوند.

طبق آمار رسمی و همچنین میزان مشارکت برندهای مختلف ده نمایشگاه زیر جزو برترین نمایشگاه هایی صنعت پوشاک جهان هستند:

  • MAGIC در لاس وگاس آمریکا
  • Texworld شهر پاریس
  • MICAM میلان
  • نمایشگاه بین المللی Apparel & Textile
  • نمایشگاه Texworld ایالات متحد آمریکا
  • نمایشگاه بین المللی پوشاک و پارچه شانگهای
  • نمایشگاه Chandigarh Mega
  • Premier Vision فرانسه
  • نمایشگاه صنعت پوشاک East China
  • نمیشگاه مد، فشن و پوشاک Pure London

نمایشگاه پوشاک MAGIC

نمایشگاه پوشاک MAGIC که هرساله در شهر لاس وگاسِ ایالت نوادا آمریکا برگزار می‌شود یکی از بزرگترین و برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک به حساب می‌آید. در این نمایشگاه انواع لباس‌ها، کفش‌ها، لوازم جانبی و غیره از برندهای سراسر جهان برای زنان و مردان به معرض نمایش در می‌آیند.

برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک

اهمیت نمایشگاه پوشاک مجیک در این است که ارتباط بین خریداران و کمپانی‌های مختلف قوی‌تر می‌شود و شرکت‌هایی که به تازگی در این حرفه وارد شده‌اند می‌توانند به راحتی محصولات‌شان را به جوامع مختلف عرضه کنند.

این نمایشگاه در سال 2021 در ماه آگوست در لاس وگاس با بیش از 5000 غرفه مختلف شروع به کار خواهد کرد که بازدید از آن برای عموم آزاد است.

نمایشگاه پوشاک Texworld شهر پاریس

این نمایشگاه که یکی از برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک در اروپا به حساب می‌آید، سالی دو بار با بیش از 1000 غرفه‌دار برگزار می‌شود. نمایشگاه Texworld شهر پاریس یک نمایشگاه بین المللی است که شرکت‌‎هایی از 26 کشور جهان را گردآوری کرده است و تعداد بازدید کنندگان آن از مرز 26000 نفر خواهد گذشت.

نمایشگاه کفش میلان Micam

همانطور که می‌دانید صنعت کفش در چند سال اخیر تغییر و تحولات بسیار فراوانی به خود دیده است و توجه به آن بیش از پیش شده است. از آنجایی که کف پا قلب دوم هر انسانی است، شرکت‌ها با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در تلاش هستند تا برای قلب دوم انسان‌ها کفش‌های راحت و استانداردی تولید کنند.

در این صنعت، نمایشگاه میلان موسوم به Micam از برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک به حساب می‌آید که در هر ساله در بهار در شهر میلان برگزار می‌شود. این نمایشگاه در قلب میلان به مدت 4 روز دایر است و انواع کفش‌های زنانه، مردان، بچگانه با کارایی‌هایی مختلفی به معرض نمایش قرار می‌گیرند.

برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک

در این نمایشگاه محصولاتی از برندهای نام آشنای این صنعت تا برندهایی که به تازگی مشغول به فعالیت شده‌اند به چشم می‌خورند. نه تنها کمپانی‌های کفش سازی بلکه شرکت‌های صنایع مرتبط هم می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند و از آخرین محصولات  خودشان رونمایی کنند.

برای مثال شرکت‌های Alvino و Advanced Art Kit که در تولید کفه کفش و محصولات چرمی فعالیت دارند، هرساله در این نمایشگاه شگفتی‌آفرین هستند و با ارائه جدیدترین محصولاتشان به گرمی بازارشان می‌افزایند.

نمایشگاه London Bridal Show

یکی دیگر از برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک در اروپا، نمایشگاه لباس عروس لندن است که هر ساله در ماه مارچ برگزار می‌شود. این نمایشگاه برای صنعت پوشاک و نساجی کشور انگلستان رویدادی بسیار مهم است، چرا که خریداران بین المللی از سراسر جهان به این نمایشگاه می‌آیند و با محصولات جدید در این حوزه آشنا می‌شوند.

این نمایشگاه در سالن ملی در غرب لندن که در مجاورت رستوران‌ها و سالن‌های تئاتر مختلفی است، برگزار می‌شود و در زمان برگزاری این نمایشگاه اکثر هتل‌های لندن از قبل رزرو می‌شوند. بیش از 200 طراح و تولیدکننده لباس عروس از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور می‌یابند که آن را به بزرگترین نمایشگاه تخصصی لباس عروس جهان تبدیل کرده است.

نمایشگاه پوشاک، منسوجات و لوازم آرایشی Pure London

این نمایشگاه هم در پایتخت انگلستان در اوایل تابستان برگزار می‌شود که جزو برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک نیز به حساب می‌آید. اهمیت این نمایشگاه در این است که بیش از 800 تولید کننده پوشاک و لوازم آرایشی از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور می‌یابند که آن را به یکی از پویاترین نمایشگاه های جهان مبدل ساخته است.

برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک

تمرکز اصلی این نمایشگاه بیشتر به روی برندها و مدهای دلخواهِ جوانان است و طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها اعم از پوشاک، لباس زیر، عینک، کلاه، لوازم آرایشی بهداشتی و صنایع دستی و غیره را پوشش می‌دهد. این نمایشگاه یک بستر بسیار مناسب برای برندها و تولیدکنندگان پوشاک بین المللی است که می‌توانند محصولات‌شان را به بیش از 50000 بازدید کننده عرضه کنند.

هفته مد مرسدس بنز!

بله درست متوجه شدید! هفته مد نیویورک که به عنوان هفته مد مرسدس بنز نیز شناخته می‌شود یکی از رخدادهای مهم در صنعت پوشاک به حساب می‌آید که اکثراً از آن به عنوان برترین نمایشگاه مد و پوشاک در کنار هفته مد لندن، هفته مد میلان و هفته مد پاریس نام می‌برند.

جالب است بدانید که هفته مد نیویورک اولین نمایشگاه تخصصی صنعت پوشاک به حساب می‌اید که در سال 1943 در بهبه جنگ جهانی دوم افتتاح شد. در آن زمان که پاریس محل جدال نیروهای آلمانی با آمریکایی شده بود دیگر نتوانست میزبان تولیدکنندگان پوشاک جهان شود، از این‌رو نمایشگاه تخصصی صنعت پوشاک در نیویورک متولد شد.

نمایشگاه پوشاک دبی

این نمایشگاه نه تنها به پوشاک بلکه به صنایع مربوط به نساجی، پارچه سازی و طراحان لباس اهمیت ویژه‌‌ای داده می‌شود که دبی اکسپو فشن را به یکی از برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک در آسیا تبدیل کرده است. از آنجایی که این صنعت پوشاک و مشغال مرتبط با آن هر لحظه در حال به‌روزرسانی شدن می‌باشند، این نمایشگاه هر شش ماه یک بار برگزار می‌شود و شرکت‌های معتبر جهانی برای شرکت کردن در هر دو آنها علاقه زیادی نشان می‌دهند.

این نمایشگاه توانسته است سکوی پرتاب خیلی از تولیدکنندگان پوشاک در کشورهایی نظیر هند، چین، اندونزی، ژاپن و ترکیه باشد، از این رو است که شرکت کردن در این نمایشگاه برای همه تولیدکنندگان لباس بسیار حائز اهمیت است. در کنار آن باید گفت که ایالات متحد عربی امارات یکی از بزرگترین واردکنندگان پوشاک در جهان است و شرکت در اکسپو دبی می‌تواند برای کمپانی‌ها برای دستیابی به بازار پر رونق امارات بسیار قابل توجه باشد.

نمایشگاه Tuyap Fair ترکیه

نمایشگاه بین المللی پوشاک ترکیه Tuyap Fair که هر ساله در فصل زمستان در شهر استانبول برگزار می‌شود، فرصتی عالی برای تولیدکنندگان خارجی فراهم آورده است تا روابط بهتری با خرده‌فروشان منطقه ایجاد کنند و از بازار پر رونق پوشاک در خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتری بهره را ببرند.

نمایشگاه بین المللی پوشاک استانبول (Tuyap) جزو برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک در آسیا است چرا که کشور ترکیه خود از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لباس در جهان است و به وسیله این نمایشگاه خواستار افزایش آگاهی جوامع مختلف از کیفیت بالای پوشاک تولید شده در این کشور است.

در این نمایشگاه پوشاک‌های مختلفی در معرض نمایش قرار می‌گیرند:

  • لباس مجلسی
  • لباس بافتنی
  • لباس زیر
  • لباس ورزشی
  • کفش‌های ورزشی
  • انواع جین
  • پارچه‌های فنی
  • لباس شنا
  • پوشاک چرمی

سخن پایانی

صنعت پوشاک یکی از پردرآمدترین صنایع حال حاضر جهان به شمار می‌رود که هرساله نمایشگاه‌های فراوانی در این حوزه برگزار می‌شوند. در این مطلب به طور ویژه به برترین نمایشگاه های صنعت پوشاک پرداختیم و شما را با مهم‌ترین آنها آشنا کردیم. لازم به ذکر است که شرکت در برخی از آنها برای عموم میسر نیست و تنها نمایندگان تولیدکنندگان به نام جهانی می‌توانند در آنها شرکت داشته باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

عضویت در خبرنامه

از مطالب و مقالات جدید وب سایت ما با خبر شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *